Hoppa till innehåll
Mediemyndigheten logotyp

Ekonomiansvarig verksamhetsutvecklare, Mediemyndigheten

Sista ansökningsdag
22 september 2024 (13 dagar kvar)
Publiceringsdatum
02 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vi växer och behöver bli fler! Mediemyndigheten söker nu en ekonomiansvarig verksamhetsutvecklare som ska leda och utveckla myndighetens ekonomiska styrning. Har du erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och gillar att jobba med utveckling? Välkommen att jobba med oss!

Om Mediemyndigheten

Mediemyndigheten har i uppdrag att arbeta för yttrandefrihet, medie- och informationskunnighet och möjligheterna till mångfald och tillgänglighet på medieområdet. Myndigheten ska också stärka barn och unga som medvetna medieanvändare, ta tillvara deras erfarenheter och skydda dem från skadlig mediepåverkan.

Om Administrativa avdelningen

Avdelningen ger administrativt stöd till myndighetens kärnprocesser och externt finansierade projekt. På avdelningen arbetar bland annat controller, administratörer, HR-personal, registratorer och IT-ansvarig. I avdelningens ansvarsområden ingår ekonomi, avtal, miljöledning, arkiv, teknikstöd och säkerhets- och beredskapsfrågor. Avdelningen ansvarar också för myndighetens verksamhetsplanering och verksamhetsutveckling med fokus på fortsatt digitalisering.

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifterna består främst i att:

  • leda och utveckla myndighetens ekonomiska styrning
  • upprätthålla hög kvalitet i den ekonomiska planeringen, budgeteringen, redovisningen och uppföljningen samt inom upphandlingsområdet
  • bidra till att utveckla och kvalitetssäkra myndighetens arbetsprocesser
  • ge stöd till chefer och ledningsgrupp i t.ex. ekonomi- och utvecklingsfrågor

Krav

  • Akademisk examen inom ekonomiområdet eller annan jämförbar utbildning
  • Flerårig erfarenhet av kvalificerat boksluts-, redovisnings-, budget- och övrigt ekonomiarbete inom staten
  • Erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete
  • Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, både på svenska och engelska
  • Aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Meriterande för tjänsten är erfarenhet av:

  • Ansvar för bokslut och årsredovisning
  • Redovisning av EU-finansierade projekt
  • Offentlig upphandling

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är trygg i din kompetens och har god balans mellan transparens och integritet.

Du har stark ansvarskänsla, gott omdöme, god pedagogisk förmåga, god social kompetens och har lätt för att samarbeta med andra. Du har intresse för och förmåga att arbeta med utvecklingsfrågor, är lösningsorienterad, har en god överblick och förmåga att se helheter. Du är noggrann i ditt arbete och har förmågan att arbeta strukturerat och systematiskt samtidigt som du kan vara flexibel när arbetet kräver det. Stor vikt kommer läggas på personliga förmågor.


Övrigt

Tjänsten är på heltid och en tillsvidareanställning med provanställning 6 månader.

Anställningen görs med placering på Administrativa avdelningen. Anställning görs med ”för närvarande”-placering på avdelningen, arbete på annan avdelning inom myndigheten kan förekomma.

Myndigheten sitter i lokaler i Sthlm New 04 i Hammarby sjöstad i Stockholm, alldeles intill Gullmarsplan. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och viss möjlighet till distansarbete.

Kontakt

I denna rekrytering samarbetar Mediemyndigheten med Adecco. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Åsa Andersson via tel. 073-684 73 29.

Fackliga kontaktpersoner:

David Claesson (Saco-S): 08-580 070 03, Martin Karlsson (OFR/S): 08-580 069 55

Sista ansökningsdag: 2024-09-22

Varmt välkommen med din ansökan!

Mediemyndigheten logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
22 september 2024 (13 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Adecco Rekrytering är Sveriges ledande rekryteringspartner specialiserade på rekrytering av chefer, specialister och generalister inom privat och offentlig sektor. Med 30 års erfarenhet och närvaro på 30-tal orter över hela landet, är vårt viktigaste åtagande att hitta rätt person till rätt jobb, i rätt tid. Vårt mål är att leverera en högkvalitativ rekryteringsresa till våra kunder och kandidater. Vi gör det genom att omvandla komplicerade affärskritiska rekryteringsutmaningar till enkla framtidssäkrade kompetenslösningar. Vi sätter stort värde på att skapa och behålla en nära relation till våra kunder och kandidater - välkommen att ta kontakt med oss!