Hoppa till innehåll
Publiceringsdatum
24 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Säljare till Stockholm

Engelmanns Sweden AB är ett välmående, svenskt, familjestartat företag inom livsmedelsbranschen. Hos oss står smaken i centrum och med vår gedigna erfarenhet vill vi vara den självklara länken till Europas finaste delikatesser.

Arbetsbeskrivning
I rollen som säljare erbjuder vi ett spännande jobb i en utvecklande miljö. Du besöker flera butiker varje dag, fyller på, frontar, underhåller och beställer varor. Ditt huvudsakliga ansvar är att säkerställa att produkterna är placerade och presenterade på ett sätt som attraherar konsumenten och speglar hantverket bakom våra produkter. Som säljare ansvarar du också för att hålla snyggt och rent i våra diskar. Engelmanns premiumkänsla ska genomsyra hela resan ända från tillverkning till att slutkonsumenten serverar produkten på sin delibricka. Målet för dig är att helt enkelt att skapa en inspirerande och attraktiv butiksmiljö. 

Du bearbetar distriktet Stockholm och utvecklar försäljningen inom dagligvaruhandeln; ICA, Coop och Hemköp. Genom hög närvaro och stor passion inspirerar du beslutsfattarna till utveckling av våra samarbeten och sortiment.

Vi erbjuder en helhetslösning för delikatesser och har som mål att skapa långsiktiga och lönsamma samarbeten. Det gör vi via ett coachande och inspirerande förhållningssätt gentemot våra kunder. Tjänsten innebär att utveckla både nya och befintliga kundsamarbeten.

Vi erbjuder
Som säljare hos Engelmanns representerar du företaget och är en del i att bevara och bygga vårt varumärke på ett professionellt sätt. Vi jobbar tillsammans, bryr oss om och stöttar varandra. Våra kunder uppfattar oss som en närvarande och konsulterande leverantör som brinner för våra produkter och andas kvalitet och inspiration.  

Vad har Björn Engelmann, grundare och VD, att säga om tjänsten och företaget?

"Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett inkluderande familjeföretag som drivs av passionen för mat, service och kvalitet i en rolig och utmanande bransch. Vi strävar alltid efter att leverera bättre service och produkter som andas modernitet och nutid med ådror mot tradition, hantverk och kvalitet. En arbetsplats där entreprenörskap och nytänkande förenas med en lång erfarenhet som tillåter medarbetare att växa och utmana sig själva."

Din profil
Vi söker en positiv och serviceinriktad medarbetare som inte är rädd för att ta egna initiativ. Du har ett grundläggande matintresse och gillar att arbeta i högt tempo. Som person är du driven, utåtriktad och flexibel.

  • B-körkort
  • Flytande i svenska i tal och skrift
  • Butikserfarenhet är meriterande

Tjänsten är en heltidstjänst på genomsnittligt 40 timmar/vecka och är lokaliserad i Stockholm.

Kontakt och ansökan
Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Robin Nilssonrobin@engelmanns.se.

Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Engelmanns är ett svenskt familjestartat företag med över 40 års erfarenhet av delikatessbranschen. Vår historia går tillbaka till 1980-talet och idag importerar och säljer vi dessertost, charkuterier och antipasti från hela Europa. Hos oss står smaken i centrum. Vi är nyfikna och söker ständigt efter det absolut bästa. Med vår gedigna erfarenhet vill vi vara den självklara länken mellan Europas finaste delikatesser och våra kunder - så att fler får möjlighet att njuta av goda smaker.

Engelmanns Sweden AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
16 juni 2024 (47 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Säljpoolen är ett av landets ledande rekryteringsbolag och rekryterar ledare och specialister inom sälj och marknad. Vi hjälper säljare, Key Account Managers, chefer och marknadspersonal ta nästa steg i karriären och det finns alltid många intressanta tjänster hos oss. Gå med i vårt nätverk och bli kontaktad när rätt tjänst dyker upp. 
https://register.masterhelp.se/candidate/signup