Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Supply Planner till Semper!

Publiceringsdatum
26 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vill du ansvara för att effektivt hantera varuflödet från leverantör till centrallager och säkerställa hög leveransservice och optimala lagernivåer? Är du en flexibel och kommunikativ problemlösare med en hög analytisk förmåga? Då kan detta vara rollen för dig - Semper söker nu en Supply Planner till kontoret i Sundbyberg. Här erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter och en arbetsplats med varm och familjär stämning. Om du vill arbeta med FMCG i en internationell miljö är detta din chans. Ansök redan idag - urval sker löpande!



Om tjänsten

I rollen som Supply Planner hos Semper kommer du tillhöra Team Planning & Logistics, och jobba i nära samarbete med 3 andra Planner-kollegor. Du kommer också ha tät kontakt med andra funktioner på bolaget så som Customer- & Logistics Service, Demand Planning, inköp, försäljning, kategori, kvalitet och ekonomi. Du rapporterar till Head of Logistics Nordics. Du ansvarar självständigt för att säkerställa leveranser inom utlovad ledtid från leverantörer inom eget scope till Sempers lager. Du lägger avropsorder, delar prognoser och bokar löpande transporter. Du deltar också i produktutvecklingsprojekt tillsammans med kategori och inköp och du ansvarar för korrekta planeringsparametrar och säkerhetslagerinställningar i affärssystemet SAP. Avdelningens viktigaste mål är hög leveransservice till kund, samtidigt som lagernivåer och bäst-före-datum ska optimeras. Denna specifika position i teamet kommer ha ett utökat ansvar som analytiker på viss % inom Planning & Logistics.

Övriga arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

  • Proaktivt informera angående risker för potentiella bristsituationer eller framtida överlager.
  • Arbeta för minimal kassation av varor i färdigvarulager med hjälp av lagerstyrning i SAP: analyser av optimal batchstorlek kontra hållbarhet och produktionsfrekvens, försäljning kontra prognos etc.
  • Äga kvoteringsprocessen för eget sortiment vid bristsituationer (säkra allokering av volym till kunder enligt fare share).
  • Ta fram exit- och entry-prognoser till leverantör vid produktförändringar och följa upp kvarvarande saldon på packmaterial.
  • Följa upp logistikavvikelser på inkommande leveranser veckovis och säkra att leverantörer vidtar nödvändiga åtgärder enligt branschens regler.
  • Självständigt planera och genomföra olika stora analyser av data i Excel och BI i samråd med Head of Logistics och skapa tillhörande presentationsmaterial i PPT. Förväntat resultat är en förbättrad och automatiserad KPI-rapporteringsmodell.


Kvalifikationer
  • Är färdigutbildad civilekonom/civilingenjör alternativt att du har en annan eftergymnasial utbildning ifrån högskola/universitet med specialisering inom logistik, teknik, ekonomi eller liknande.
  • Har du en kortare högskoleutbildning ser vi att du också att du har minst 2 års arbetslivserfarenhet från motsvarande befattning, eller annan relevant roll inom supply chain, inköp eller logistik.
  • Är avancerad användare av Office-paketet, framförallt Excel och Powerpoint.
  • Talar och skriver flytande på svenska och engelska. Sempers koncernspråk är engelska och du kommer kommunicera dagligen med internationella leverantörer.

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet SAP.
  • Tidigare analyserfarenhet/vana av att jobba med stora datamängder.
  • B-körkort.
  • Erfarenhet av leverantörskontakter - gärna internationella.

För att lyckas i rollen ser Semper att: Du är en driven och målinriktad individ som är trygg i dig själv och inte tvekar att ta initiativ till förbättringar eller lösa problem på egen hand. Med din strukturerade approach har du inga svårigheter att leverera med kvalitet enligt deadlines, samtidigt som du kan prioritera i en snabbrörlig miljö med föränderliga krav. Samarbetsförmågan med alla berörda intressenter och din utmärkta kommunikationsförmåga är nyckelfaktorer för din framgång.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work, vilket innebär att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag.

OBS! Vi går igenom ansökningarna löpande, och strävar alltid efter att ge dig återkoppling inom 2 veckor. Just nu har vi väldigt högt söktryck för denna roll, och det kan därför dröja längre än vanligt innan du får återkoppling på din ansökan.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
06 juli 2024 (42 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se