Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Senior inköpare till Axis Communications i Lund

Publiceringsdatum
15 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Ta chansen att bli en del av ett bolag med en fantastisk kultur som ligger i framkant i sin bransch. Sök rollen redan idag då vi går igenom urvalet löpande!



Om tjänsten

I denna roll kommer du bli en del av ett team på 15 dedikerade kollegor inom RMA Supply- and Reverse Logistics. Detta team arbetar för att leverera produkter inom eftermarknaden till deras 16 externa partners runt om i världen. I rollen arbetar man både inom teamet och tvärfunktionellt med hela Axis leveranskedja, med den övergripande visionen att upprätthålla en smartare, säkrare och mer hållbar värld.

Som Senior Purchaser kommer ditt huvudansvar vara att balansera lager och säkerställa produkttillgängligheten hos Axis partners. Du kommer att ansvara för inköp och lagerhantering av reserv- och reparationsdelar.

Förutom operativt inköp innebär rollen även att arbeta med kontinuerliga förbättringar. Du kommer att initiera och driva aktiviteter för att förbättra Axis processer och samarbeten, både internt och externt, med fokus på såväl kortsiktiga som långsiktiga mål.

Du erbjuds

  • En fot in på ett spännande bolag där du får vara med och forma hur företaget ska jobba framåt
  • Ett initialt konsultuppdrag på 6 månader. Om alla parter är nöjda finns chans till överrekrytering efter denna tid.


Arbetsuppgifter
  • Sätta strategi tillsammans med planeringsteamet för att säkerställa tillgänglighet av alla delar från NPI-fasen till "end of support".
  • Sätta och driva en lagerhanteringsstrategi för att säkerställa tillgänglighet
  • Vara en nyckelspelare i forum för ny produktintroduktion
  • Planera och hantera inköpsordrar för kompontenter och delar
  • Analysera befintlig och förväntad efterfrågan och vidta åtgärder för att upprätthålla balans
  • Delta i och leda projekt relaterade till din roll


Kvalifikationer
  • Har en Master- eller Kandidatexamen inom relevant område
  • Har gedigen erfarenhet av liknande roll inom inköp, logistik eller supply chain
  • Har erfarenhet av ERP-system
  • Kan kommunicera obehindrat på engelska och svenska
  • Har god systemvana och kan lätt sätta sig in i nya

Det är meriterande om du

  • Har erfarenhet av statistisk analys
  • Har erfarenhet av teknikbranschen
  • Har mycket bra erfarenhet av excel

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Målmedveten
  • Ansvarstagande
  • Stabil
  • Optimistisk
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
16 september 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se