Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Ekonomiassistent till centrala Göteborg

Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en noggrann och ansvarstagande ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra? Vi söker dig som är redo för ett nytt uppdrag med omgående start i centrala Göteborg.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst tre månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns mycket goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget

Företaget är en väletablerad aktör inom sin bransch, med ett team av engagerade och kompetenta medarbetare. Med kontor centralt i Göteborg erbjuder de en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där både intern och extern kommunikation värdesätts högt.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med kundreskontra och ansvara för hanteringen av fakturor, betalningar och uppföljningar. Du kommer även att hantera utbetalningar av utlägg samt registrering och utbetalning av konsulttimmar. Rollen kräver att du har en god förståelse för ekonomiprocesser och kan arbeta självständigt med noggrannhet och effektivitet.

* Ansvara för kundreskontra, inklusive fakturering och betalningsuppföljning
* Hantera utbetalningar av utlägg och konsulttimmar
* Stötta ekonomiteamet med löpande bokföring och rapportering

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Minst två års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, gärna inom kundreskontra
* Goda kunskaper i ekonomisystem och Excel
* Erfarenhet av hantering av utlägg och konsulttimmar är meriterande
* Flytande svenska i tal och skrift

Du som söker är noggrann, ansvarstagande och har en stark analytisk förmåga. Du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt utan att tappa fokus. Din kommunikativa förmåga är god, och du har lätt för att samarbeta med kollegor på olika avdelningar. Vidare är du lösningsorienterad och tar gärna egna initiativ för att förbättra processer och rutiner.

Övrig information

Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående
Plats: Centrala Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
20 oktober 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.