Hoppa till innehåll

Digital Partner Account Manager

Publiceringsdatum
22 juli 2024
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

På Tele2 Företag (B2B) arbetar vi varje dag för att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter genom vår breda portfölj av it- och telekomrelaterade produkter och tjänster. Med ett team av kunniga experter hjälper vi kunder inom privat och offentlig sektor att digitalisera sin verksamhet, bli mer hållbara och uppnå sin affärspotential. Vi söker nu nya medarbetare till vårt framgångsrika team som bidrar till vår tillväxt, förstklassiga kundupplevelser och högt engagemang. Brinner du för att skapa nya kontakter och långvariga relationer? Är du trygg med att ta eget ansvar och trivs med att skapa resultat tillsammans med andra? Då kan tjänsten som Digital Partner Account Manager vara rollen för dig! Vi söker just nu en Digital Partner Account Manager som kommer arbeta och stötta Tele2’s partners i sina dagliga affärer. ROLLBESKRIVNING • Du ansvarar för dagliga säljaktiviteter såsom stöd i anbud, kontoflyttar, prissättning, eskalering av kundärenden, kreditkontroller, leadshantering • Du har en digital kontakt med Tele2’s partners och stöttar dem i sina affärer • Ansvar för uppföljning på KPI:er, churn samt säkerställande att befintliga kunder omförhandlas • Uppdatering av stödsystem, rapporter och prognoser • Säkra kompetens hos partner i säljsystem • Följa upp churnrisker direkt med partners • Arbeta proaktivt för att öka försäljning hos partners KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga och är duktig på att skapa nya kontakter och långvariga relationer. Du är socialt kompetent och är lyhörd mot våra kunder, samtidigt som du tycker om att arbeta mot företagets uppsatta mål. Vi tror att du tycker om att arbeta i team och är ansvarsfull och förtroendegivande. Vidare ser vi gärna att du har en god analytisk förmåga och kan prioritera verksamhetens behov på ett effektivt sätt. Ytterligare krav: - Erfarenhet från försäljning eller annat arbete som innebär tät kundkontakt - Erfarenhet av att arbeta med egen budget och Tele2’s säljmål - Du har en god förståelse för affärsmannaskap och vikten av de ekonomiska och juridiska effekterna av beslut • Du har erfarenhet av, och ett starkt intresse för ICT och telekommunikation - Du har en god förmåga att se hur tekniken kan skapa möjligheter och verksamhetsnytta för våra kunder - Kunskap om digitala säljstödsystem och digitala verktyg - Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område - Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift i svenska och engelska Några ord från rekryterande chef Rollen som Digital Partner Account Manager är central för att vår största kanal inom SME-segmentet ska lyckas med sina ambitioner. Du kommer att ingå i ett team som arbetar i ett högt tempo för att hjälpa Tele2’s partners i din region. Affärsmässighet, integritet och ett strukturerat arbetssätt är viktiga delar för att bli framgångsrik och respekterad av såväl teamet som våra partners och kunder. Varför Tele2 - På Tele2 främjar vi en kreativ och flexibel arbetsmiljö. Hos oss har vi en kultur där teamwork och inkludering leder vägen framåt och du uppmuntras att vara dig själv som den unika person som just du är. - Varje medarbetare är viktig och varje individs arbete har en stor påverkan för företagets framgång. Vi vill att du skall växa och du ges möjligheter till utveckling genom exempelvis interna karriärvägar. - På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet, vilket har lett till att vi blivit utnämnda klimatledare i Europa av Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi. Intresse och ansökan Vill du bli en del av Tele2s värderingsstyrda och inkluderande företagskultur? Tryck då på “ansök” och låt oss ta reda på om vi är en match! Vänligen notera dock att i enlighet med hantering av personuppgifter (GDPR) har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater. På grund av sommarsemestern kan vår rekryteringsprocess ta längre tid än vanligt. Vi arbetar för att granska alla ansökningar noggrant och genomföra intervjuer så snart som möjligt, men ber om ditt tålamod under denna period. Vi uppskattar din förståelse och ser fram emot att läsa din ansökan. På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet och vi har blivit utnämnda till klimatledare i Europa av The Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi. Vi är mycket stolta över att skapa värde för våra kunder genom att vara ”pålitliga, insiktsdrivna och genom att samarbeta”. Vi kallar det “The Tele2 Way”.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se