Hoppa till innehåll
StudentConsulting logotyp

Operativ inköpare till Saint Gobain!

Publiceringsdatum
19 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Har du utbildning och erfarenhet av att arbeta som inköpare? Är du redo för ditt nästa steg i karriären till ett internationellt spännande bolag? Då har vi tjänsten för dig!

Information om uppdraget:

I denna roll kommer du att vara anställd hos Saint-Gobain Distribution Sweden AB, men huvuddelen av ditt arbete kommer att fokusera på varuförsörjningen till Dahl. Dahl är ett handelsbolag som arbetar med inköp, försäljning och logistik, och din insats kommer att vara avgörande för att säkerställa att marknadens behov av produkter inom VVS, Mark & VA, Industri, Fastighet och Kyla tillgodoses. Saint-Gobain Distribution Sweden AB äger förutom Dahl även Bevego, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel, vilket gör dem till en ledande aktör med Sveriges bredaste sortiment inom bygg och installation.

Du kommer bli en del av ett familjärt team som sitter tillsammans på kontoret i Stockholm. Som operativ inköpare kommer dina arbetsuppgifter vara att:

- Ansvar för rätt lagernivå på Centrallager inom ett visst sortiment på definierade leverantörer
- Upprätthålla ett tätt samarbete med Sälj-, Kategori- & Logistikorganisation där du är varuförsörjningsexperten
- Granska, frisläppa & löpande följa upp inköpsorders i tätt samarbete med leverantörer
- Säkerställa ständigt rätt information i Inköpssystemet (Relex) samt ERP (M3)
- Nyttja möjligheter till prisförhandling/Taktiska inköp
- I tätt samarbete med Kategori utveckla befintliga leverantörssamarbeten, planera för kampanjer och introducera nya leverantörer och nya sortiment

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att du blir direkt anställd av Saint Gobain men det är StudentConsulting som sköter rekryteringsprocessen. Tjänsten är på heltid och det är kontorstider som tillämpas med flex, du utgår från Saint Gobains kontor som är placerat i Bromma. Tjänsten beräknas starta upp omgående och är ett tillsvidare behov där 6 månaders provanställning tillämpas.

Detta söker vi:

- Du har en examen inom inköp, logistik eller annan relevant utbildning.
- Om du saknar utbildning inom området ser vi att du har minst ett par års erfarenhet av att arbeta som operativ inköpare eller i liknande roll. Du har till exempel arbetat inom byggvarudistribution eller detaljhandeln.
- Du har en god systemvana och har arbetat i Relex eller annat modernt inköpssystem samt Excel.
- Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

För denna tjänst kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är service minded och har en positiv inställning då du kommer ha mycket kontakt med medarbetare och leverantörer. Det är viktigt att du är kommunikativ och har ett gott samarbete med dina kollegor eftersom ni kommer arbeta tätt tillsammans dagligen. Vidare ser vi att du är noggrann och ansvarstagande.

Låter detta som en tjänst för dig? Passa på att sök redan idag! Vi hanterar alla ansökningar löpande.
StudentConsulting logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
30 september 2024 (34 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com