Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Junior Planner till svenskt modebolag!

Sista ansökningsdag
22 november 2024 (40 dagar kvar)
Publiceringsdatum
26 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du relativt nyexaminerad inom ekonomi/inköp med modeintresse? Vår kund är ett internationellt bolag, där du i rollen som Junior Planner kommer ansvara för administrativa arbetsuppgifter relaterat till inköpsprocessen.



Om tjänsten

Vår kund är ett svenskt internationellt modebolag. Produktsortimentet är uppdelat i olika avdelningar och kategorier, och du kommer samarbeta tätt med en Planner på en av dess dedikerade avdelningar. Du kommer även att samarbeta med övriga på avdelningen och produktteamet. Ert mål är att säkerställa bästa möjliga produktleverans till bolagets kunder.

Som Junior Planner kommer du främst att stötta Planner med följande arbetsuppgifter:

  • Administrera lagerstatus och inköp.
  • Administrera ranking per region, vilket innebär att analysera försäljningsdata för olika geografiska områden.
  • Hantera Kvantifiering, (bestämma hur mycket av varje produkt som ska beställas, baserast på försäljningsprognoser, lagerstatus, och eventuell säsongsefterfrågan).
  • Lägga orders.
  • Utföra analyser för att identifiera trender, mönster och avvikelser.
  • Jämföra övergripande företagsmål med mer detaljerade prognoser och planer från Planner.
    Andra arbetsuppgifter som kan förekomma:
  • Hitta nya försäljningsmöjligheter baserat på data, i samarbete med produktteamet.
  • Ansvara för tidsplaneringen och säkerställa/koordinera att den går i linje med hela avdelningens tidsplan.


Kvalifikationer
  • Har en nyligen avslutad eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi/textilekonomi. Det är starkt meriterande om du även är utbildad inom mode/har intresse för mode, trender & retail.
  • Har intresse och/eller arbetslivserfarenhet av att utföra ekonomiska analyser, och en förmåga att se samband.
  • Har goda kunskaper i Excel och god systemvana.
  • Har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska då både dessa språk används i det dagliga arbetet.

Vi söker dig som är serviceinriktad, strukturerad och självgående. Du har god samarbetsförmåga och är duktig på att hantera många kontakter samtidigt. Vidare är du analytiskt lagd, och trivs att med utföra olika typer av analyser. Du trivs i högt tempo, är nyfiken och prestigelös.

Övrig information

  • Start: omgående.
  • Uppdragslängd: 12 månader från startdatum, med chans till fortsättning därefter. Avtal skrivs initialt på 6 månader.
  • Placering: Stockholm city. Möjlighet till hybridarbete 1 dag/vecka.
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
22 november 2024 (40 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se