Hoppa till innehåll
Publiceringsdatum
16 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

I rollen som inköpare kommer du att vara en viktig tillgång till våra säljare då du bland annat kommer att stötta dom i prishantering av inkommande bytesbilar. Om du gillar en vardag med flera kontaktytor samtidigt i kombination med ett administrativt arbete så kommer du trivas i rollen. Är du dessutom nyfiken, professionell och servicemedveten så är du den person som vi söker!

Hos oss får du tryggheten av att vara en del i ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av Driv, Integritet och Hållbarhet. Vi erbjuder förmåner, i form av uppskattade personalrabatter och ett generöst friskvårdsbidrag då vi värnar om våra anställdas hälsa. Du får dessutom möjligheten att jobba i en modern verksamhet med duktiga kollegor och god stämning.

Om tjänsten

Inköpsgruppen består idag av 9 inköpare som leds av vår inköpschef och där syftet med funktionen är att vara en stöttande support internt till våra säljare i hantering av inbytesbilar.

I rollen som inköpare kommer din främsta uppgift vara att köpa in bilar via vår interna inbyteskanal. Du kommer även att sälja våra utvalda begagnade bilar via auktion och sedan följa upp dessa affärer, både vad gäller betalningar samt leverans. För att ha en prisbild på våra bilar som ligger i linje med övriga marknaden kommer du att presentera konkurrenskraftiga inbytespriser till våra säljare samt bistå dom med en del administrativa uppgifter.

Du kommer att få en gedigen introduktion för bästa förutsättningar att bli insatt i arbetet och det rollen innebär.

En viktig del som inköpare begagnat är att bibehålla goda relationer med våra samarbetspartners samt ha ett nära samarbete med försäljningsavdelningarna, både inom nybil och begagnat.

Kvalifikationer

Du har godkänd gymnasieutbildning och minst två års dokumenterad arbetserfarenhet från en administrativ tjänst. Genom att ha många kontaktytor i ditt arbete har du lärt dig värdet av kvalitét och service. Har du utbildning inom ekonomi, eller försäljning är det meriterande, likväl om du har tidigare erfarenhet inom biladministration.

Det viktigaste för oss är att hitta en person med rätt inställning och som är nyfiken att lära sig vår bransch och våra processer.

Du har goda data- och systemkunskaper med goda kunskaper i Microsoft Office, samt god administrativ förmåga. Du kan utrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska samt ha goda kunskaper i engelska. B-körkort är ett krav.

Det här utmärker dig

Du säkerställer noggrannhet och kvalitét i ditt arbete samt har en förmåga att verka med personer på olika nivåer. Du har ett strukturerat och flexibelt arbetssätt med en analytisk förmåga och förhåller dig till företagets uppsatta rutiner och processer. Du har förståelse för affärer och förmåga att parallellt sköta flera uppgifter och kontakter samtidigt.

Vidare ser vi att du är kommunikativ samt ser en självklarhet att vara med och bidra med god stämning i teamet.

I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid din personlighet. Din Bil Gruppen eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter det kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och vi ser därför gärna kvinnliga sökanden till tjänsten.

Då denna tjänst ska vara en support till våra säljare kommer man att arbeta både vardagar och helger

Ansökan

Din Bil Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning.

Skicka din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2 augusti 2024

Rekryterande chef, Jirar Jeneé

Facklig representant Unionen, Ian Elezovic

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Din Bil Sverige AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
02 augusti 2024 (15 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren