Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Säljkoordinator till Timik Group AB

Publiceringsdatum
22 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Timik Group AB söker en driven säljkoordinator inom Medtech för att effektivisera och maximera försäljningen av avancerad medicinteknik. Bli en del av framgångssagan och ta ledningen i en växande bransch!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering för rätt person. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Timik Group har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Timik Group en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget

Timik Group AB är ett nordiskt hälso- och sjukvårdsföretag med fokus på medicinsk utrustning för diagnostisering, behandling och övervakning av akuta och kroniska sjukdomstillstånd. De har omfattande erfarenhet när det gäller att ta fram innovativ och tillförlitlig medicinsk teknologi samt distribuera och sälja denna till kunder i den nordiska regionen. De erbjuder klassledande lösningar inom vad som finns tillgängligt inom livsvetenskap och medicinsk teknologi och strävar efter att ge alla behövande det ljusaste hopp om att kunna leva ett så bra liv som möjligt. Timik Group AB har specialiserat sig på att tillgängliggöra det allra senaste inom medicinsk teknologi inom deras fokusområden och till ett överkomligt pris för människor vars vardag påverkas av dessa villkor. De har huvudkontor i Sverige och kontor och serviceavdelningar i Norge, Finland och Danmark. Timik Group AB och alla dotterbolag är ISO9001:2015 certifierade.

Timik Group AB söker nu en engagerad säljkoordinator till deras Customer Support team. Som en medlem i teamet kommer du att spela en avgörande roll i att stödja deras övergripande strategi, i linje med deras kärnvärden: Ambitiös, Bäst Tillsammans, Engagerad och Pålitlig. Timik Groups vision är att bli Nordens ledande Medtech-distributör och föredragna partner inom deras utvalda fokusområden.

Arbetsuppgifter

I rollen som säljkoordinator supporterar du säljteamet och är ansvarig för kommunikationen med Timik Group AB:s kunder och 3PL. Arbetsuppgifterna innefattar att hantera order till leveransprocessen för att säkerställa leverans enligt avtal. Du arbetar administrativt och ansvarar bland annat för fakturahantering och administrativa utskick till kunderna. Till sist ser du till att kontorsmiljön är välorganiserad och hjälper till med inköp till kontoret. Du ingår i samma team, och samarbetar tätt ihop med kundsupportteamet i övriga Norden. Du ska också kunna vara back-up till det danska kundsupportteamet.

* Administrativt arbete i Excel och Visma.net
* Supportera säljteamet och Timik Groups kunder
* Hantering av olika typer av orders
* Logistik och lager, hålla koll på leveranser

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Arbetslivserfarenhet inom kundsupport. Meriterande att ha arbetat med företagskunder
* Meriterande med erfarenhet inom Supply chain
* God dator- och systemvana och mycket goda kunskaper i Excel. Meriterande att ha arbetat i Visma
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Timik Group AB söker en självgående och ansvarstagande person med starkt kundfokus och förmåga att identifiera och tillgodose kundens behov. Du har mycket god analytisk förmåga och systemvana och arbetar självgående i Excel. Du är lösningsorienterad och förstår vad kunderna vill ha. För att passa in i organisationen ser vi att du är en robust person med erfarenhet från liknande roller. Du bör känna dig trygg i din roll och ha en stark drivkraft för att uppnå framgång och är en lagspelare. Du tar egna initiativ och löser uppgifter på ett effektivt sätt.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sollentuna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
20 september 2024 (56 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.