Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Erfaren inkassohandläggare med utbildningsfokus till Kredinor

Publiceringsdatum
04 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du gedigen erfarenhet av inkasso och är redo att ta ett större ansvar? Drivs du också av att utbilda och inspirera dina kollegor? Här erbjuds du en roll där du får vara med och driva utveckling av affären framåt på ett dynamiskt bolag med höga ambitioner!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Kredinor.

Om företaget

Kredinor startade sin etablering i Sverige under 2019 och har genomgått en spännande tillväxtresa under de senaste åren. Kredinor Sverige är en del av Kredinor-koncernen som är Norges äldsta inkassobolag och har funnits sedan 1876. Koncernen har ca 600 anställda och finns i Norge, Sverige, Finland och Danmark. Med ett stort utbud av finansiella tjänster hanterar Kredinor 1,8 miljoner ärenden årligen åt 9600 klienter.

Kredinor Sverige är ett tillväxtbolag inom inkasso som vill förändra branschen bland annat genom att utmana rådande normer och tankesätt. I dagsläget är vi ca 40 anställda och sitter i ljusa och fräscha lokaler i Hammarby Sjöstad, bara 10 minuters promenad från Gullmarsplan.

Arbetsuppgifter

Som inkassohandläggare sitter du i hjärtat av verksamheten och har den viktiga uppgiften att hjälpa människor att bli skuldfria. Du och dina kollegor inom Operations ansvarar för hanteringen av förfallna fordringar. I rollen ingår du i Back Office-teamet och arbetar primärt med 3PC-ärenden. Rollen är främst administrativ men kundkontakt förekommer också. Inom 3PC arbetar ni också aktivt med att ta fram strategier och kampanjer för hanteringen av klienters ärenden. Utöver detta har du ett särskilt ansvar för att koordinera Operations utbildningsinsatser. Du arbetar tillsammans med Operations manager för att identifiera kunskapsgap samt skapa, koordinera, genomföra och följa upp utbildningar. Vidare ansvarar du för avdelningens rutinhandbok och säkerställa att alla rutiner finns och är uppdaterade.
Arbetsuppgifter:
* Klient och myndighetssamtal samt hantering av inkommande och utåtgående mejl och post från myndigheter och klienter
* Handläggning av inkassoärenden i Aptics CLVR-system i enlighet med lagar, regler och bolagets värderingar
* Utveckla och genomföra strategier och kampanjer för olika klienter
* Bistå Operations Manager med att genomföra kompetenskartläggningar
* Koordinering och framtagning av utbildningsinsatser för både nyanställda och fortbildande utbildning inom inkassoverksamheten
* Utveckla och upprätthålla rutiner och arbetsprocesser samt kontinuerligt förbättra dem för att säkerställa effektivitet och överensstämmelse med branschstandarder och lagkrav

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Avslutad gymnasieutbildning
* Flera års erfarenhet som inkassohandläggare där du arbetat med hela inkassokedjan
* God systemvana, meriterande med erfarenhet av CLVR eller annan Aptic-mjukvara
* Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska

För att lyckas i rollen är det av är yttersta vikt att du som person är ansvarstagande, strukturerad och prestigelös. Du har ett eget driv för att nå bolagets mål och är både noggrann och organiserad. Du trivs i en bred roll som ställer höga krav på din förmåga att vara flexibel och anpassningsbar och du har lätt att snabbt sätta dig in i nya situationer. Vidare är du handlingskraftig och van att driva ditt arbete självständigt även i situationer där vägen framåt inte är helt tydlig. Slutligen är du motiverad att vara med och forma, utveckla och förbättra rutiner och arbetssätt och därmed bidra till Kredinors fortsatta framgång och utveckling. I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper.

Vi eftersträvar en mångfald och ser gärna en variation i bakgrund och erfarenheter hos sökande.

Som en del av rekryteringsprocessen genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Hammarby Sjöstad, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
03 juni 2024 (34 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.