Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Ekonomiassistent leverantörsreskontra till Nynas

Publiceringsdatum
15 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du erfarenhet av leverantörsreskontra och på jakt efter nya möjligheter? Är du därtill en person som trivs i en familjär miljö och är van att självständigt driva ditt arbete framåt? Hos Nynas erbjuds du en utvecklande och varierande roll på ett internationellt bolag. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till framtida utveckling inom bolaget. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Nynas har för avsikt att erbjuda dig långsiktighet hos dem på sikt. Detta ger både dig och Nynas en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Nynas erbjuder bitumen och nafteniska specialprodukter för applikationer som berör människors liv varje dag, till exempel inom elektrifiering och väginfrastruktur. Deras kärnkompetens är att förädla tunga molekyler till högpresterande specialprodukter med lång livslängd. De verkar på en internationell marknad med starkt fokus på Europa och vi har ett nära samarbete med kunderna för att skapa lösningar för att möta utmaningarna och fånga möjligheterna i omställningen till ett hållbart samhälle.

I Sverige har Nynas produktion i Göteborg och Nynäshamn, samt huvudkontoret i centrala Stockholm där denna tjänst är placerad. Företagskulturen beskrivs som familjär där värdeorden engagemang, samarbete och proaktivitet genomsyrar hela organisationen.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent hos Nynas är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera och styra fakturaflödet kopplat till leverantörsreskontran. Du hanterar inkommande leverantörsfakturor genom registrering, kontering och betalning. Du ansvarar för kontoavstämningar, periodiseringar och hantering av valutakursdifferenser, samt arbetar proaktivt med att säkerställa att fakturorna attesteras i tid. Vidare stöttar du även upp med kontoavstämningar vid månadsbokslut. Du arbetar med leverantörsreskontran mot Nynas AB, men stöttar vid behov upp mot dotterbolagen.

Vid stopp eller problem i flödet ansvarar du för att felsöka, kontakta berörda intressenter och säkerställa problemhantering. Du ansvarar även för kontinuerligt registerunderhåll av leverantörsinformationen, du har löpande kontakt med leverantörer och säkerställer uppdaterade masterdata. Vidare är du delaktig i utveckling av rutiner och processer inom ekonomifunktionen. Du kommer tillsammans med dina kollegor säkerställa kontinuerlig utveckling, och tar initiativ inom området.

Du blir en del av Nynas ekonomifunktion, och kommer att tillhöra leverantörsreskontra-teamet om fem personer. Du välkomnas in i ett drivet och sammansvetsat team som arbetar i nära samarbete och supporterar varandra i det dagliga arbetet.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra.
* Grundläggande förståelse för redovisningsprinciper.
* God dator- och systemvana.
* Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann, och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för ditt arbete och fatta beslut på egen hand. Du är en social och öppen person som har lätt att hantera människor och bygger relationer med din goda kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt, och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Sthlm01 Hammarby sjöstad. Möjlighet till hemarbete när du är självgående i din roll.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
16 juli 2024 (47 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.