Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Sommarjobb som receptionist hos Akademikernas a-kassa

Publiceringsdatum
12 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en positiv och engagerad person som söker ett serviceinriktat sommarjobb? Trivs du i en roll där du dagligen träffar och förmedlar god service till besökare och kollegor? Vi söker nu en receptionist till Akademikernas a-kassa på heltid under 5 veckor i sommar. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Det här är ett sommarvikariat på heltid under 5 veckor mellan v.27-31. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Akademikernas a-kassa. Det finns goda möjligheter till att fortsätta som receptionist vid behov efter sommaren. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget

Akademikernas a-kassa är Sveriges största arbetslöshetskassa med över 775 000 medlemmar, som representerar olika yrken, branscher och sektorer, både bland företagare och anställda. Med en kärnvärdegrund av rätt, snabbt och respektfullt arbete strävar organisationen efter att skapa ett samhälle där alla har möjlighet till ett långt, tryggt och meningsfullt arbetsliv. Kansliet, beläget i Stockholm, har cirka 150 medarbetare, där majoriteten fokuserar på handläggning av arbetslöshetsärenden.

I rollen som receptionist kommer du tillhöra ett team bestående av 3 personer som ansvarar för receptionen och den interna servicen på kansliet. Under din första vecka kommer du få en gedigen introduktion och arbeta tillsammans med två kollegor i teamet. Du kommer under alla 5 veckor arbeta tillsammans med minst en receptionistkollega men under vissa perioder kommer din kollega arbeta på distans. Arbetstiderna är 08.30-16.30 måndag till fredag.

Arbetsuppgifter

Som receptionist hos Akademikernas a-kassa har du en mångsidig roll där ditt huvudsakliga ansvar är att underhålla receptionen samt bistå kollegor och besökande medlemmar på ett vänligt och professionellt sätt. Din arbetsdag är varierande där du prioriterar och hanterar de uppgifter som är mest akuta och relevanta för stunden. Det inkluderar att ta emot och koppla inkommande samtal, välkomna och assistera besökare, sortera och distribuera post, ta emot beställningar och kommunicera med leverantörer samt svara på mail. Du är också ansvarig för att upprätthålla en ren och snygg arbetsmiljö på kontorets allmänna ytor samt att kontorsutrustningen fungerar som den ska. En del av arbetsuppgifterna görs efter fasta rutiner men du förväntas även vara flexibel och kunna hantera inkommande ärenden och arbetsuppgifter löpande.

Även om du ibland arbetar ensam i receptionen under sommaren finns det alltid minst en kollega i receptionistteamet tillgänglig via telefon, mail eller chatt för att erbjuda stöd och hjälp vid behov. Din roll är av stor betydelse för att skapa en positiv och professionell atmosfär för både kollegor och besökande medlemmar på Akademikernas a-kassa.

Övergripande arbetsuppgifter:
* Bemanna receptionen
* Service och bemötande gentemot såväl interna som externa parter
* Upprätthålla en ren och trevlig arbetsmiljö i kontorets allmänna ytor

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Arbetserfarenhet inom kundservice, gärna inom reception eller liknande
* Avslutad gymnasial utbildning
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
* God data- och systemvana

För att trivas i rollen som receptionist ser vi att du drivs av att ge bästa möjliga service och att du har ett professionellt bemötande i fokus. Du är en social person som trivs med att hjälpa både besökare och kollegor såväl personligen som över telefon. Ditt arbete kommer att inkludera olika uppgifter, vilket kräver ett prestigelöst förhållningssätt och flexibilitet. Du är bra på att se vad som behöver göras och har förmågan att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Dessutom tar du gärna egna initiativ och är van vid att vara proaktiv i ditt arbete, vilket gör att du kan ligga steget före och hantera situationer på ett smidigt sätt.

Övrig information

Start: Måndag v.27
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
11 juni 2024 (42 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.