Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Trygg ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till välkänd apotekskedja!

Sista ansökningsdag
28 oktober 2024 (60 dagar kvar)
Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du ekonomiassistent med goda kunskaper inom leverantörsreskontra, då har vi något för dig! Vår kund söker sin nästa stjärna som ska börja i deras team i Stockholm. Sök redan idag, vi jobbar med löpande urval.



Om tjänsten

I rollen som ekonomiassistent kommer du att bli en del av ett ekonomiteam på 12 personer som just nu arbetar med att bygga upp bolagets nya redovisningsfunktion. Du kommer att arbeta nära tre kollegor inom leverantörsreskontra, där ni tillsammans hanterar hela processen från ax till limpa. Ert fokus ligger på att bygga upp en effektiv leverantörsreskontra, förbättra bokslutsarbetet och förenkla hanteringen av leverantörsfakturor för organisationen. Du rapporterar till Head of Accounting and Financial Control och har nära samarbete med teamleaden under uppdragets gång.

Kontoret ligger i Stadshagen och de tillämpar hybridarbete. Tjänsten är initialt på 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering om alla parter är nöjda.

Du erbjuds:

  • En chans att vara med och bygga upp en effektiv och digitaliserad redovisningsfunktion.
  • Möjlighet att arbeta i ett ekonomiteam som sätter människan först.


Arbetsuppgifter
  • Hantering av leverantörsfakturor
  • Betalningar och avstämningar
  • Hantera kommunikation med leverantörer gällande fakturafrågor, betalningar, och andra relaterade ärenden
  • Rapportering och bokslut
  • Administration kopplat till ansvarsområdet


Kvalifikationer
  • Har tidigare erfarenhet från rollen som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra, gärna 3 + år
  • Mycket goda kunskaper i redovisningsflödet där du deltagit i bokslut
  • Har eftergymnasial examen inom ekonomi eller motsvarande från universitet eller YH
  • Är flytande i engelska och svenska, både i skrift och tal, eftersom dessa språk används i ditt dagliga arbete

Det är meriterande om du har

  • Arbetat i Microsoft Navision Business Central
  • Erfarenhet från arbete i retail-organisation

Som person ser vi att du är analytisk, har ett stort eget driv och du är inte rädd för att lyfta fram egna tankar och idéer. Att ligga steget före i kombination med att vara en lagspelare tror vi är nyckeln till framgång i denna roll. Vi är också övertygade om att flexibilitet, att vara anpassningsbar och ansvarstagande är nyckelegenskaper för att trivas i den förändringsresa kunden befinner sig i.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
28 oktober 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se