Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Ekonomiassistent kundreskontra till Nynas

Sista ansökningsdag
28 oktober 2024 (60 dagar kvar)
Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du i början av din karriär inom ekonomi och på jakt efter nya möjligheter? Är du därtill en person som trivs i en familjär miljö och är van att självständigt driva ditt arbete framåt? Hos Nynas erbjuds du en utvecklande och varierande roll på ett internationellt bolag. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 11 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Nynas. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget, alternativt överrekrutering till företaget. Detta ger både dig och Nynas en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Nynas erbjuder bitumen och nafteniska specialprodukter för applikationer som berör människors liv varje dag, till exempel inom elektrifiering och väginfrastruktur. Deras kärnkompetens är att förädla tunga molekyler till högpresterande specialprodukter med lång livslängd. De är verksamma på en internationell marknad med starkt fokus på Europa och samarbetar nära med sina kunder för att utveckla lösningar som möter de utmaningar och möjligheter som uppstår i omställningen till ett hållbart samhälle.

I Sverige har Nynas produktion i Göteborg och Nynäshamn, samt huvudkontoret i centrala Stockholm där denna tjänst är placerad. Företagskulturen beskrivs som familjär där värdeorden engagemang, samarbete och proaktivitet genomsyrar hela organisationen.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent inom kundreskontra hos Nynas blir du en del av ett team om 3 medarbetare, som tillsammans ansvarar för kundreskontran för flera av Nynas bolag. De huvudsakliga arbetsuppgifterna inkluderar att hantera inkommande betalningar från externa kunder och dotterbolag inom Nynas-koncernen, månatlig fakturering till kunder och bekräfta priser för internförsäljning samt hantering av kreditförsäkringar och kundregister. Vidare utför du avstämningar av bankkonton vid månadsslut samt säkerställer att skatteregler och interna riktlinjer följs. Du, tillsammans med ditt team, säkerställer en snabb och korrekt behandling av kundfakturor och betalningar i enlighet med gällande policyer och rutiner.

* Bokföra inkommande betalningar och upplupna debiteringar
* Följa upp på ej bokförda poster och transaktioner
* Ansöka om nya kreditförsäkringar samt underhålla befintliga
* Avstämningar av bankkonton, samt saldon för bankkonton vid månadsslut
* Nära samarbete och kontakt med Nynas försäljningsorganisation, kunder och revisorer
* Delta i utveckling och optimering relaterat till kundreskontra, driva företagets strävan mot att automatisera processer

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Erfarenhet inom ekonomi och kundreskontra, på heltid alternativt parallellt med studier
* Grundläggande förståelse för redovisningsprinciper
* God dator- och systemvana
* Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann, och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för ditt arbete och fatta beslut på egen hand. Du är en social och öppen person som har lätt att hantera människor och bygger relationer med din goda kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt, och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Sthlm01 Hammarby sjöstad. Möjlighet till hemarbete när du är självgående i din roll.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
28 oktober 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.