Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Senior Controller inriktning fastigheter och investeringar

Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en skarp controller med öga för detaljer och en passion för att förbättra ekonomiska resultat? Vill du vara med och forma framtiden i en offentlig verksamhet där ditt arbete verkligen gör skillnad? Nu har du chansen att ta en central roll och bidra med din expertis i en dynamisk och växande verksamhet. Ansök idag!



Om tjänsten

Som controller på Fastighetskontoret ingår du i ett controllerteam bestående av fyra personer. Teamet ansvarar huvudsakligen för att hålla ihop och sammanställa budget-, prognos- och månadsrapportering. Vi agerar bollplank och stöd runt finansiella frågor till verksamheten och driver förbättringsprojekt, exempelvis processutveckling för rapportering och prognos. Du rapporterar direkt till ekonomichefen.

Du är tillsammans med en controllerkollega inriktad mot investeringar. Din roll är bred och omväxlande med inslag av såväl operativt som strategiskt arbete. Du arbetar proaktivt med stöd till våra chefer och projektledare. Du stärker verksamhetens förståelse för ekonomi och skapar ökad ekonomisk kontroll. Du kommer att vara med i planering och framtagande av beslutsunderlag för enskilda projekt, men även delta i arbetet med att planera och prioritera projektportföljen på ett övergripande plan.

Hos oss får du vara med och utveckla Stockholm. En möjlighet att få arbeta med spännande och unika fastigheter. På Fastighetskontoret arbetar vi utifrån att vi är varandras arbetsmiljö och vår avdelning präglas av ett positivt, öppet och nyfiket klimat där vi har stort förtroende för varandras kompetens. Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla.

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.
Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från välkända Stockholmsbyggnader till offentliga lokaler för kultur och idrott, kontorsbyggnader, brandstationer, saluhallar, slott, gårdar och torp. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför stadsgränsen. Vi sitter i Tekniska Nämndhuset på Fleminggatan 4, cirka 5 minuters promenad från Centralstationen.

Anställning är fram till 2025-01-31 med chans till förlängning.

Du erbjuds

  • En möjlighet att få in en fot på en av Sveriges största arbetsgivare
  • Ett arbete där du är med och påverkar för samhället i stort


Arbetsuppgifter

I rollen ingår många kontaktytor både internt och externt och du trivs med att bygga nätverk och skapa relationer. Du förväntas vara drivande i verksamhetsutveckling och vi ser gärna att du vill axla ansvaret för att samordna investeringsrapporteringen.

  • Ansvara för sammanställning och analys av kontorets hela investeringsportfölj
  • Ansvara för budget-, prognos-, månadsrapportering och analys utifrån ett investeringsperspektiv
  • Utföra investeringskalkyler och ta fram nyckeltal
  • Sammanställa rapporter samt skriva beslutsunderlag och tjänsteutlåtanden
  • Delta i projekt för utveckling av system/processer för planering och rapportering


Kvalifikationer
  • Är civilekonom eller har annan relevant universitets- eller högskoleutbildning med ekonomisk inriktning
  • Har jobbat några år med liknande arbetsuppgifter
  • Har god kunskap om redovisning och mycket goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av fastighet-, bygg- och investeringsekonomi
  • Erfarenhet av uppföljning av investeringsprojekt.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

Som person är du nyfiken, initiativtagande och har en god samarbetsförmåga. Du är noggrann med god analytisk förmåga. Dessutom är du strukturerad och har förmåga att självständigt planera och prioritera ditt arbete. Du är kommunikativ och pedagogisk i att du kan förklara siffror så att alla förstår. Du ser dig själv som en pålitlig person som trivs i en organisation som präglas av frihet under ansvar och du söker gärna feedback för att förbättra ditt och teamets arbete.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
22 oktober 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se