Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Account Manager till ACE Health

Publiceringsdatum
03 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vill du vara med på resan och förändra hjärthälsan för människor världen över?
ACE Health söker en nyfiken Account Manager till en unik roll där du erbjuds möjligheten att vara med på en tillväxtresa inom hjärtdiagnostik. Vi strävar efter att vara innovativa och nytänkande inom vår bransch och ser fram emot att välkomna dig till vårt team!



Om tjänsten

ACE Health AB är ett innovativt medicintekniskt företag som fokuserar på att optimera vårdprocesser och förkorta väntetiderna för hjärtdiagnostik. Bolaget har precis förvärvat ett holländskt bolag som är Europas största oberoende leverantör av EKG-analys. Bolaget är baserat i Amsterdam med ca 70 medarbetare som, bland annat, analyserar tusentals EKG per dag åt ledande europeiska sjukhus. Genom förvärvet så tar ACE ett betydande steg framåt i ambitionen att bli en global ledare inom hjärtdiagnostik för sjukvården. ACE är ett nystartat entreprenörsdrivet bolag med stor erfarenhet av branschen uppbackat av väldigt starka finansiärer.

ACE präglas av en stark entreprenörsanda med högt i tak. De söker en självgående och proaktiv säljare som trivs med att arbeta självständigt och ta egna initiativ. I rollen kommer du att ha en central roll i att skapa och utveckla kundrelationer. Du kommer att ansvara för att ta kontakt med potentiella kunder i form av kardiologer, förstå deras behov och presentera våra lösningar på ett övertygande sätt.

Som Account Manager är ditt huvudsakliga ansvar att sälja integrerade lösningar som omfattar både innovativa medicintekniska produkter och högkvalitativa analystjänster.
Du erbjuder tjänster som effektiviserar vårdprocessen och sparar tid och resurser åt kunderna genom att förbättra diagnostikprocessen. Det övergripande målet, både för dig och vårdgivaren, är att förbättra vårdens kvalitet och patientupplevelsen genom att minimera tiden till diagnos och därigenom möjliggöra snabbare och mer träffsäker vård.
Som en del av ACE-teamet kommer du att spela en avgörande roll i att uppnå dessa mål och bidra till att forma framtiden för medicinsk diagnostik.

ACE värdesätter en proaktiv attityd och uppmuntrar till frihet och högt i tak i arbetet. De tror på att fira framgångar och är övertygade om att ett positivt arbetsklimat leder till ökad produktivitet och engagemang.

Du erbjuds

  • En unik möjlighet att få en fot in på ett spännande bolag i en roll där du får möjlighet att arbeta självständigt och bygga på arbetsuppgifter i takt med din utveckling
  • Att bli en del av ett start-up i stark tillväxtfas med god finansiell grund tack vare investering från investmentbolag
  • Attraktiv lönesättning med bonusmöjligheter på ett bolag som vill belöna framgång.
  • En stimulerande arbetsmiljö där du har kompetenta och erfarna entreprenörer som kollegor och stöd i säljprocesserna.


Arbetsuppgifter
  • Ansvara för hela säljprocesser från prospektering till avslut.
  • Hålla möten både fysiskt och digitalt med potentiella kunder i form av kardiologer eller sjukhus för att identifiera deras behov och presentera ACE lösning.
  • Arbeta proaktivt och lösningsorienterat för att skapa och underhålla kundrelationer med ett mindset av att ”allt är möjligt”.


Kvalifikationer
  • Har erfarenhet av att arbeta med försäljning av exempelvis saas-lösningar eller liknande där du är bekväm med att hantera utmanande situationer inklusive förmågan att kommunicera med både kardiologer och administrativ personal på sjukhus.
  • Har förståelse för den akademiska sidan av branschen och att jobba i en klinisk miljö.
  • Har flytande kunskaper i svenska och engelska.
  • Har B-körkort.

Det är meriterande om du har

  • En bakgrund från att arbeta inom eller mot sjukvården.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Mycket god förmåga att arbeta proaktivt och ansvarstagande
  • Orädd
  • Prestigelös
  • Resultatfokuserad med stort affärsfokus
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
02 juli 2024 (45 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se