Europeiska söker en ekonomiassistent
Publiceringsdatum
19 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Motiveras du av de klassiska arbetsuppgifterna inom redovisning och gillar att arbeta i en internationell miljö? Då är det kanske dig vi söker till en ledig tjänst som ekonomiassistent på vårt kontor i Stockholm.
Jobbet: Du kommer att få en viktig roll i att stödja våra affärsenheter, särskilt vår nordiska redovisningschef. Avdelningen är just nu inne i en spännande förändringsfas och vi behöver en ny ekonomiassistent som kan sköta en del av våra dagliga arbetsuppgifter.
Du kommer att arbeta nära tillsammans med dina kollegor i det nordiska redovisningsteamet och med olika avdelningar inom företaget, även i andra länder.
Dina primära arbetsuppgifter kommer att vara:
Vi söker dig som trivs med de många rutinuppgifter som finns i rollen, men som också har en proaktiv profil med en prestigelös inställning. Du har förmodligen +3 års erfarenhet från en liknande position i en internationell organisation, där du är van vid många internationella kontakter. Du trivs med en hög grad av frihet i ditt arbete och är van att arbeta på distans/hybrid.
Du är bekväm med de traditionella arbetsuppgifterna inom redovisning och har insikt i att arbeta med årsredovisning. Det är meriterande om du har erfarenhet av moms, bolagsskatt och internprissättning.
Dessutom är dina färdigheter:
Du kan se dig själv i:
Tjänsten är tillgänglig så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är 8. september, men vi förbehåller oss rätten att kalla till intervjuer löpande och vi räknar med att hålla de första intervjuerna under de kommande veckorna.
Ta kontakt med oss
Om du vill höra mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Head of Accounting Anne Rosenkilde på are@europaeiske.dk.
Jobbet: Du kommer att få en viktig roll i att stödja våra affärsenheter, särskilt vår nordiska redovisningschef. Avdelningen är just nu inne i en spännande förändringsfas och vi behöver en ny ekonomiassistent som kan sköta en del av våra dagliga arbetsuppgifter.
Du kommer att arbeta nära tillsammans med dina kollegor i det nordiska redovisningsteamet och med olika avdelningar inom företaget, även i andra länder.
Dina primära arbetsuppgifter kommer att vara:
- Avstämningar och klassiska redovisningsuppgifter
- Stämma av kundreskontra
- Olika uppgifter inom bokslut
- Interna kontroller och granskning av filer och beräkningar
- Utdrag av data
- Betalningskontroller
- Stödja den nordiska redovisningschefen i intern och extern revision
- Beräkning av provisioner och agentarvode
- Ad hoc uppgifter
Vi söker dig som trivs med de många rutinuppgifter som finns i rollen, men som också har en proaktiv profil med en prestigelös inställning. Du har förmodligen +3 års erfarenhet från en liknande position i en internationell organisation, där du är van vid många internationella kontakter. Du trivs med en hög grad av frihet i ditt arbete och är van att arbeta på distans/hybrid.
Du är bekväm med de traditionella arbetsuppgifterna inom redovisning och har insikt i att arbeta med årsredovisning. Det är meriterande om du har erfarenhet av moms, bolagsskatt och internprissättning.
Dessutom är dina färdigheter:
- Du behärskar Microsoft-paketet (Excel)
- Erfarenhet av SAP, Dynamics eller liknande
- Flytande engelska i tal och skrift
Du kan se dig själv i:
- Tänker logiskt, strukturerat och analytiskt
- Är pragmatisk och kan se skillnaden mellan nice to/need to have
- Gillar att mycket av arbetet sker på distans
- Bra på att prioritera och kunna säga nej när det behövs
Tjänsten är tillgänglig så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är 8. september, men vi förbehåller oss rätten att kalla till intervjuer löpande och vi räknar med att hålla de första intervjuerna under de kommande veckorna.
Ta kontakt med oss
Om du vill höra mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Head of Accounting Anne Rosenkilde på are@europaeiske.dk.