Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Account Manager till Vemendo!

Publiceringsdatum
05 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vill du vara med och driva Vemendos expansion? Vi söker en engagerad och tekniskt intresserad person som vill vara med i tillväxtresan och bidra med driv, prestigelöshet och starka relationer!



Om tjänsten

Vemendos långa erfarenhet inom IAM (Identity and Access Management) har hjälp många företag och organisationer till säkra och effektiva lösningar i molnet eller On-Prem.

Framgångarna med Contact Identity (CID), en kraftfull och flexibel uppsättning verktyg för identitets- och åtkomsthantering, har gjort att det nu är rätt tid för Vemendo att expandera!

Som Account Manager kommer du att introducera Vemendos produkter och tjänster till nya och gamla kunder och därmed spela en nyckelroll för vår expansion. Du kommer att arbeta i team med ledning och tekniker för att förstå och kommunicera nyttan med Vemendos lösningar. Här erbjuds en dynamisk och flexibel arbetsmiljö där du får chansen att utvecklas och påverka företagets tillväxt direkt.



Arbetsuppgifter
  • Identifiera och kontakta potentiella kunder och återförsäljare
  • Presentera och demonstrera Vemendos produkter och tjänster
  • Bygga och upprätthålla långsiktiga kundrelationer med både befintliga och nya kunder
  • Samarbeta med tekniska team för att säkerställa kundnöjdhet


Kvalifikationer
  • Teknisk förståelse: Förmågan att förstå och förklara de tekniska aspekterna av produkterna på ett enkelt och lättförståeligt sätt.
  • Kommunikationsförmåga: Klar och effektiv kommunikation, både muntligt och skriftligt, för att förmedla produktens värde och fördelar
  • Lyhördhet: Att kunna identifiera kundens behov och erbjuda lämpliga lösningar som produkterna kan tillhandahålla
  • Affärsförståelse: Insikt i kundens affärsverksamhet och hur produkterna kan skapa värde för dem.
  • Relationer och nätverk: Förmågan att bygga och upprätthålla starka relationer med kunder och andra intressenter för att främja långsiktig försäljning
    Och vi tror att du har minst 1 års erfarenhet av försäljning, gärna inom teknisk försäljning eller Software as a Service.
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
03 september 2024 (38 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se