Ekonomiassistent till Nordic Crane, Göteborg
Sista ansökningsdag
16 september 2024 (3 dagar kvar)
Publiceringsdatum
20 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Om tjänstenSom ekonomiassistent hos oss kommer du ingå i ett ekonomiteam på huvudkontoret i Göteborg. Tjänsten passar perfekt för dig som trivs i en stöttande roll där du får jobba brett med olika arbetsuppgifter inom ekonomi, lön och administration. Du rapporterar direkt till Ekonomichef Sanna Berggren.
I rollen som ekonomiassistent kommer du b.la. arbeta med:
Din utbildningsbakgrund är inte avgörande men vi ser gärna att du har en formell utbildning inom ekonomi. Vi tror att du har några års erfarenhet från en liknande roll och att du trivs på en ekonomiavdelning där man hjälps åt och delar på ansvaret. Du kommer arbeta i flertalet olika system b.la. i Visma.net, Agda, Rillion och Xago. Du behöver vara obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift. Du har B-körkort. Som person ser vi att du är initiativtagande, strukturerad, och prestigelös och trivs i en bred administrativ roll där du får ha mycket kontakt och samarbete med dina kollegor. Du är nyfiken, lär dig gärna nytt och har ett coachande förhållningssätt.
Vad vi erbjuder dig
Som ledande inom mobilkranar, Heavy lift och specialtransporter i Skandinavien har vi bred erfarenhet och ett engagerat team. Du blir en del av en trygg och professionell arbetsplats som erbjuder attraktiva villkor och förmåner, fantastiska kollegor och en kultur som präglas av ärlighet, lojalitet och entusiasm.
Din ansökanI den här rekryteringen samarbetar vi med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv på jonna.berglov@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV samt personligt brev på jerrie.se. I det personliga brevet önskar vi att du beskriver varför du lockas av den här rollen samt på vilket sätt du hade varit med och bidragit. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 16 september.
I rollen som ekonomiassistent kommer du b.la. arbeta med:
- Leverantörsreskontra
- Kontakt med leverantörer för att säkerställa korrekta uppgifter & underlag
- Fakturahantering
- Löneadministration
- Ta fram rapporter t.ex. övertid, sjukfrånvaro
- Resebokningar
- Följa upp kostnader och utlägg
- Nära samarbete med våra koordinatorer
- Stötta och avlasta kollegor i övrigt ekonomi- & administrativt arbete.
Din utbildningsbakgrund är inte avgörande men vi ser gärna att du har en formell utbildning inom ekonomi. Vi tror att du har några års erfarenhet från en liknande roll och att du trivs på en ekonomiavdelning där man hjälps åt och delar på ansvaret. Du kommer arbeta i flertalet olika system b.la. i Visma.net, Agda, Rillion och Xago. Du behöver vara obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift. Du har B-körkort. Som person ser vi att du är initiativtagande, strukturerad, och prestigelös och trivs i en bred administrativ roll där du får ha mycket kontakt och samarbete med dina kollegor. Du är nyfiken, lär dig gärna nytt och har ett coachande förhållningssätt.
Vad vi erbjuder dig
Som ledande inom mobilkranar, Heavy lift och specialtransporter i Skandinavien har vi bred erfarenhet och ett engagerat team. Du blir en del av en trygg och professionell arbetsplats som erbjuder attraktiva villkor och förmåner, fantastiska kollegor och en kultur som präglas av ärlighet, lojalitet och entusiasm.
Din ansökanI den här rekryteringen samarbetar vi med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv på jonna.berglov@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV samt personligt brev på jerrie.se. I det personliga brevet önskar vi att du beskriver varför du lockas av den här rollen samt på vilket sätt du hade varit med och bidragit. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 16 september.