Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

Onsitetekniker

Publiceringsdatum
18 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som onsitetekniker. Du är van att ha direktkontakt med användare samt har en allmän kompetens på de mest frekventa OS och arbetsplatsutrustningarna. Du har allmän kunskap om ITIL's processer, har erfarenhet av felsökning, driftsättning och underhåll av arbetsplatsutrustning och digitala hjälpmedel samt ärendehanteringssystem. I din roll ingår bland annat support av Office 365, felsökning, driftsättning och underhåll av arbetsplatsutrustning och digitala hjälpmedel, arbete i ärendehanteringssystem, dokumentation, support av mobila OS samt support av både hård- och mjukvara.



Din profil

Som vår idealkandidat förväntar vi oss att du har en stark problemlösningsförmåga och är van vid att arbeta i en snabb och dynamisk miljö. Du bör vara kommunikativ, serviceinriktad och kunna ge tydlig och pedagogisk support till användare. Självständighet och förmågan att samarbeta med kollegor är också viktigt för oss.

Du har:

  • Minst 6-12 månaders erfarenhet av IT-supportering i servicedesk eller helpdesk.
  • Goda kunskaper inom support och felsökning.
  • Hög kommunikativ förmåga på både svenska och engelska.
  • Genuint intresse för teknik och att leverera högklassig support.
  • Ansvarstagande, driven och professionell.
  • Förmåga att pedagogiskt supporta och vägleda kunder via telefon, e-post och andra medier.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan, som kommer att hanteras allteftersom semesterperioden är över.



Vi kan erbjuda dig

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen



Kontakt information
Alicia Mattsson +46734159393 Alicia.Mattsson@centric.eu

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
09 september 2024 (48 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Våra anställda ska hela tiden kunna fortsätta att utvecklas, oavsett i vilken fas i karriären de befinner sig. Alla våra konsulter ges möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Att vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag.