Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

Erfaren second line IT-supporttekniker

Publiceringsdatum
11 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

I rollen som second line IT-supporttekniker kommer du att hantera avancerade tekniska ärenden och ge specialiserad support. Du kommer att arbeta nära first line-supporten och analysera samt lösa komplexa problem som kräver djupare teknisk kunskap.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

  • Analys, felsökning och problemlösning
  • Klientsupport och serverhantering
  • Distribution av applikationer


Din profil
  • Minst 2-3 års erfarenhet av second line support
  • Teknisk gymnasieutbildning
  • Goda kunskaper inom support och felsökning
  • Hög kommunikativ förmåga på både svenska och engelska
  • Genuint intresse för teknik och att leverera högklassig support
  • Ansvarstagande, driven och professionell
  • Förmåga att pedagogiskt supporta och vägleda kunder via telefon, e-post och andra medier

Teknisk kompetens

Krav:

  • Active Directory (AD)
  • Microsoft Server
  • SCCM
  • Office 365
  • Exchange
  • WAN/LAN och brandväggsteknologi
  • VMware eller Hyper-V


Vi kan erbjuda dig

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.



Kontakt information
Alicia Mattsson +46734159393 Alicia.Mattsson@centric.eu

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
09 september 2024 (54 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Våra anställda ska hela tiden kunna fortsätta att utvecklas, oavsett i vilken fas i karriären de befinner sig. Alla våra konsulter ges möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Att vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag.