![Academic Work logotyp](https://jobb.blocket.se/i/bannerflow/09/0948087959.jpg)
Relationsskapande Account Manager till BCA-störst på bilauktioner i Europa!
Gillar du att ha kul på jobbet ihop med ett gott gäng kollegor? BCA söker nu deras nästa kollega till kontoret på Ringön i Göteborg. Här får du ta plats på ett kontor med kollegor i blandade åldrar där den gemensamma nämnaren är att man har just kul på jobbet! Välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.
Om tjänsten
Som Account Manager hos BCA Vehicle Remarketing, Europas ledande auktionshus för begagnade bilar, kommer du bli en viktig del av deras Säljsupportteam.
Att arbeta som Account Manager på BCA innebär att du dagligen har kontakt med dina kunder och fungerar som ett expertstöd när de vill sälja sina bilar.
Du förbereder, värderar , och följer upp bilar som säljs på auktion samt besvarar frågor som uppstår. Du guidar kunder genom hela försäljningsprocessen och säkerställer att de får nödvändig information och support via mail och telefon.
Rollen kräver stor ansvarskänsla och är en kombination av självständigt arbete och teamarbete. Målet är att bygga långsiktiga kundrelationer och säkerställa hög kundnöjdhet med en positiv och professionell inställning. Arbetsmiljön är social och kundfokuserad, med fokus på att sätta gruppens mål före individuella mål.
Du erbjuds
- En varierad yrkesroll med kundnära relationer
- Ett kontor med glada och roliga kollegor där du har kul på jobbet
- En skräddarsydd introduktion och utbildning med bland annat besök på vårt huvudkontor i Strängnäs
Arbetsuppgifter
- Daglig kontakt med kunder som söker ditt expertstöd för att sälja sina bilar
- Förbereda och värdera bilar inför auktion
- Säkerställa att alla kundfrågor besvaras snabbt och professionellt samt guida kunder genom hela försäljningsprocessen och skapa en smidig och positiv upplevelse för dem
- Samarbeta med övriga avdelningar på BCA
Kvalifikationer
- Har en avslutad gymnasial utbildning
- Har god kännedom om bilmarknaden och ett intresse för bilar
- Har Några års arbetslivserfarenhet, gärna inom bilbranchen
- Är bra på att kommunicera både i tal och skrift
- Har goda kunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du har
- Branschvana
- Har god systemvana med fördel i Office 365
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Hjälpsam
- Lagspelare
- Ansvarstagande
- Relationsskapande
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser det som absolut viktigast att du är en social person som inte räds av att knyta nya kontakter och relationer.
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.