Hoppa till innehåll

Verksamhetsekonom/projektcontroller

Publiceringsdatum
08 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Om oss

Syvab AB äger och driver Sveriges femte största avloppsreningsverk – Himmerfjärdsverket. Vi finns naturskönt, vid Östersjöns strandkant, beläget i södra delen av Botkyrka kommun.

Vår uppgift är att ta emot och rena vattnet från kommunerna i den sydvästra delen av Storstockholm, totalt är 345 000 personer anslutna till oss. Vattenkvaliteten i Östersjön är viktig för oss och vi arbetar ständigt med att förbättra den, bl.a. genom spännande utvecklingsprojekt och med ny teknik. Just nu bygger vi om och installerar membranfilter och kaskadkväverening. Den ombyggda anläggningen kommer både att hantera en högre belastning och få mer restriktiva reningskrav och beräknas vara helt i drift 2026.

Miljö och hållbarhet är alltid i vårt fokus och förutom att rena vattnet, tar vi hand om våra restprodukter och förädlar dom till biogas och biomull. Vi är drygt 60 anställda i företaget.

Om rollen

Vi söker en erfaren och analytiskt driven verksamhetsekonom/projektcontroller för att stärka vårt team. I denna roll kommer du att ha en nyckelposition där du ansvarar för att hantera och optimera ekonomiska aspekter av våra projekt och verksamhetsprocesser. Många arbeten och aktiviteter sker i samarbete med övriga funktioner inom och utanför avdelningen.

Ansvarsområden

· Ansvara för ekonomisk planering och uppföljning av projektbudgetar.

· Analysera och rapportera ekonomiska resultat till ledningsgruppen.

· Utveckla och implementera strategier för att förbättra lönsamheten och effektiviteten i projekt och verksamhet.

· Samarbeta nära med andra avdelningar för att säkerställa att ekonomiska mål och riktlinjer efterföljs.

· Utvecklingsarbete med koppling till administration eller projekt

· Administrera vår projektportal

Krav på kvalifikationer och erfarenheter

· Utbildning inom ekonomi, företagsekonomi eller relaterat område på kandidatnivå eller motsvarande.

· Erfarenhet av arbete inom ekonomistyrning eller projektcontrolling.

· Starka analytiska färdigheter med förmåga att tolka och dra slutsatser från finansiella data.

· God förståelse för affärsprocesser och förmåga att identifiera och driva förbättringar.

· Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta med olika intressenter.

· B-körkort

Önskvärda kvalifikationer och egenskaper

Som person är du gärna hållbarhetsintresserad, engagerad och en bra lagspelare som även kan arbeta självständigt. Du har god förmåga till helhetssyn, trivs med att driva och leda utveckling och är duktig på att samarbeta, planera och strukturera.

Företagskulturen

Vi är stolta över att erbjuda en stimulerande arbetsmiljö där du kan växa och bidra till vår gemensamma vision där vi värnar om Östersjön och har hållbarhet i fokus. Stämningen är familjär och beslutsfattandet sker effektivt genom våra strategiska mål och ägardirektiv. Vi värdesätter samarbete och öppen

kommunikation. Genom att arbeta tillsammans som ett team kan vi nå våra gemensamma mål och överträffa förväntningarna. Olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och gör oss starkare.

Övrig information

Förutom dessa spännande arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat så erbjuds du även goda anställningsförmåner som gym i huset, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och bra flextidsvillkor.

Tjänsten avser heltid, möjlighet till deltid finns.

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Bakgrund- och hälsokontroll kommer genomföras på slutlig kandidat.

Vi ser fram emot att välkomna en driven och engagerad individ i vårt team!

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se