Hoppa till innehåll
ValueOne AB logotyp

Inköpare

Publiceringsdatum
05 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
ValueOne rekryterar en Inköpare till vår kund KL Industri AB i Finspång. I rollen kommer du ansvara för att leda och koordinera arbetet med tilldelade kategorier/leverantörer. Du ansvarar för materialförsörjningen från orderläggning till leverans, samt för utveckling och uppföljning av dina leverantörer i leverantörspanelen. Du kommer sitta på plats vid fabriken i Finspång, resor i tjänsten förekommer.

KL Industri AB är Nordens ledande leverantör av nätstationer i plåt och betong med marknadsledande kunder inom eldistributionssegmentet. Med egen tillverkning och fabrik i Finspång förser vi den svenska och finska marknaden med nätstationer och den nyligen startade expansionen in på den danska marknaden. Med vår starka marknadsposition och goda anseende hos kunderna positionerar vi oss som en av nyckelspelarna i elektrifieringen av Norden.

Om rollen
Som inköpare kommer du att definiera, följa upp och utveckla QCDI (Q-Kvalité, C-Kostnad, D-Leverans, I-Innovation) för tilldelade kategorier/leverantörer. samt genomföra benchmark, analys och uppföljning av leverantörsmarknaden för att säkerställa bästa möjliga villkor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Aktivt driva ständiga förbättringar och initiativ för att nå inköpsavdelningens övergripande mål, såväl som dina egna.
  • Hantera och utveckla leverantörsrelationer, utvärdera nya leverantörer och genomföra förhandlingar med leverantörer, samt implementera avtal med leverantörer.
  • Driva och leda upphandlingar för att möta interna kunders behov såväl som uppsatta mål för KL i sin helhet.
  • Göra avrop/beställning av material/tjänster, såväl enligt MRP (ERP-system) som baserat på rekvisition/engångsinköp (projektspecifikt).
  • Bevaka och följa upp leveranser, inklusive hantering och åtgärder för avvikelser.
  • Utföra lager- och parameterstyrning samt prognostisering av behov för dina leverantörer.
  • Hantera och driva arbete med leverantörsavvikelser/reklamationer, såväl kvalitetsrelaterade som kostnads- och leveransrelaterade.
Erfarenhet och kompetens
Du har eftergymnasial utbildning inom supply chain och/eller inköp, alternativt motsvarande flera års arbetslivserfarenhet inom industrin. Kunskap inom förhandlingsteknik samt erfarenhet med arbete i ERP-system för försörjning av material och tjänster är viktigt för att lyckas i tjänsten. Du talar och skriver svenska och engelska flytande. Arbete inom tillverkande industri/bolag är meriterande. Vår kund söker en driven person med en ”doer” attityd och som har känsla för teamsamarbete. Du är prestigelös och analytiskt lagd. Goda kunskaper i MS-Office, framför allt Excel, är viktigt.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Zinu Kamaly på telefon: 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20.

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
ValueOne AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
05 augusti 2024 (32 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren