Hoppa till innehåll
Verdis AB logotyp

Produktionschef till Verdis i Upplands Väsby

Publiceringsdatum
16 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Om företaget
Verdis är en ledande aktör inom avfallsbranschen och vi ansvarar för att leverera högkvalitativa tjänster till våra uppdragsgivare. Vi är stolta över vårt engagemang för att upprätthålla miljövänliga lösningar, och att främja en hållbar framtid genom att hantera avfall på ett ansvarsfullt sätt. Verdis ansvarar för avfallsinsamlingen i flera kommuner norra Stockholm och just nu söker vi en engagerad och driven Produktionschef till vår driftsenhet i Vällsta, Upplands Väsby.

Om tjänsten
Som produktionschef är du en nyckelperson i bolaget och du ingår i den operativa ledningsgruppen. Du är resultatansvarig och har personalansvar för drygt 30 miljöarbetare/chaufförer och tre arbetsledare. Du ingår i ett nätverk med övriga produktionschefer i Region Nord, och rapporterar till regionchefen.

Dina ansvarsområden som produktionschef:
  • Du är kontraktsansvarig och säkerställer att leverans sker enligt avtal med våra uppdragsgivare
  • Du har det ekonomiska ansvaret för dina kontrakt, vilket inkluderar budget- och resultatansvar
  • Du har också verksamhetsansvaret och tillsammans med arbetsledarna planerar, leder, optimerar och utvecklar du verksamheten
  • Du har det fulla personalansvaret för alla anställda inom ditt ansvarsområde och säkerställer att vi har rätt bemanning på plats
  • Du är ansvarig för fordonsflottan genom att säkerställa att underhåll, tvätt, besiktningar och säkerhetskontroller utförs i enlighet med företagets rutiner
  • Du har arbetsmiljöansvaret och leder avdelningens arbetsmiljöarbete i förhållande till företagets rutiner
Vi söker dig som:
  • Kan arbeta självständigt och ta egna initiativ för att driva verksamheten framåt
  • Har dokumenterat god ledarskapsförmåga och en trygg och balanserad ledarskapsstil
  • Är noggrann och håller ordning och reda i den dagliga verksamheten
  • Inleder och upprätthåller goda relationer med våra intressenter
  • Formulerar dig väl i tal och skrift
  • Arbetar strukturerat och metodiskt
Utöver detta har du minst tre års ledarskapserfarenhet med personalansvar från transportbranschen eller närliggande bransch. Tidigare budget- och resultatansvar är ett krav.

Tidigare erfarenhet av processtyrning och projektledning är mycket meriterande. Lika så att du har erfarenhet av arbete med 5S och ISO-standarder inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö då vi är certifierade inom dessa områden.

Är du en ambitiös och kompetent ledare som delar vår passion för att göra skillnad? Ansök idag! Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.verdis.se/sv/arbeta-hos-oss/. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta ansokan@verdis.se.
Verdis AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
13 juni 2024 (22 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Verdis är en av Sveriges ledande privata aktörer inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av Verdis Nordic; en hållbarhetsinriktad koncern som erbjuder miljötjänster inom Norge, Danmark, Finland och Sverige.