Projektledare sökes till lärosäte i Stockholm
Publiceringsdatum
08 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Kontaktperson
Emelie Kumlin
Telefon
Arbetsbeskrivning
Enheten för Arkiv & Registratur har fått i uppdrag att införa en gemensam funktion för arkiv & registratur vid lärosätet. I detta ingår att arbeta med att införa redan beslutade förändringar som rör organisation och nya rutiner samt utvärdera.
Uppdraget består av att:
Erbjuden konsult ska uppfylla nedan kompetenskrav;
Du kommer att bli anställd av Jurek Talents och vara uthyrd till vår kund på ett konsultuppdrag med omfattning 100 %. Uppdraget kommer starta i augusti/september och förväntas pågå till och med 2025-02-28 med eventuell möjlighet till förlängning. Det finns möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan. Placering är i Stockholm. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se.
Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Enheten för Arkiv & Registratur har fått i uppdrag att införa en gemensam funktion för arkiv & registratur vid lärosätet. I detta ingår att arbeta med att införa redan beslutade förändringar som rör organisation och nya rutiner samt utvärdera.
Uppdraget består av att:
- planera, leda, utveckla och följa upp projekt
- säkerställa att projektaktiviteter bedrivs i enlighet med fastställda processer, rutiner, riktlinjer och direktiv
- ansvara för att leveranser sker enligt tidplan, inom budget och med överenskommen funktion och kvalitet
- löpande rapportera status till styrgrupp
- ansvara för kommunikationen inom projektet samt utåt till intressenter.
Erbjuden konsult ska uppfylla nedan kompetenskrav;
- akademisk utbildning för uppdragsområdet, alt minst 5 års arbetslivserfarenhet och yrkeserfarenhet som kunden anser vara motsvarande kompetens
- erfarenhet från att bedrivit likande projekt på högskole/universitetet eller myndighet
- erfarenhet av förändringsarbete
- minst 2 års erfarenhet av PMP
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- erfarenhet av projektledning inom arkiv och/eller registratur inom de senaste 3 åren
- tidigare erfarenhet av både arkiv och registratur på myndighet
- 60 hp arkiv och registratur.
Du kommer att bli anställd av Jurek Talents och vara uthyrd till vår kund på ett konsultuppdrag med omfattning 100 %. Uppdraget kommer starta i augusti/september och förväntas pågå till och med 2025-02-28 med eventuell möjlighet till förlängning. Det finns möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan. Placering är i Stockholm. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se.
Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail.