Hoppa till innehåll
Jurek Rekrytering & Bemanning AB logotyp

Registratorer sökes till uppdrag på myndighet i Stockholm!

Publiceringsdatum
15 juli 2024
Antal tjänster
2
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Kontaktperson
Emelie Kumlin
Telefon
Ansök nu
Arbetsuppgifter

För vår kund räkning söker vi två registratorer som vill vara med och bidra till ett viktigt arbete på spännande myndighet. Som registrator innehar man en nyckelfunktion på myndigheten i arbetet med informationsförvaltning. Registratorerna kommer att få möjlighet att bidra till vidareutveckling av myndighetens rutiner och arbetssätt inom området. Tjänsterna är placerade på infrastruktursektionen och rapportering sker till chefen för sektionen.

Löpande arbetsuppgifter är exempelvis arkivering, återsökning av handlingar enligt upprättad arkivförteckning samt att hålla handlingar ordnade. Registratorerna kommer även besvara telefonsamtal och e-post från allmänheten, stödja myndighetens medarbetare i interna frågor gällande registrering och arkivering samt ta fram ärendestatistik. Samverkan med många kontakter såväl internt inom myndigheten som med externa parter är en naturlig del i arbetet.

I denna tjänst kan även nedan arbetsuppgifter förekomma;
  • daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
  • aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
  • kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
  • framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
  • ta fram statistik över pågående och avslutade ärende.
Vem är du?

Erbjuden konsult ska uppfylla nedan kompetenskrav;
  • registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator
  • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.)
  • kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
  • kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
  • erfarenhet av att ha arbetat i digitalt diarium i minst ett (1) år.
Likaså ska konsulten ha god förmåga att samarbeta, att ta initiativ samt vara noggrann.

Du erbjuds

Vi erbjuder dig ett konsultuppdrag hos vår kund på heltid 100% med start omgående och förväntas pågå till 31 januari 2025 respektive 31 mars 2025. Därefter har myndigheten möjlighet, men är inte skyldig, att förlänga avtalet ytterligare så att den totala avtalstiden blir högst 12 månader. Vid eventuell förlängning kan omfattningen av uppdraget avse mellan 50 - 100 %. Du kommer att vara anställd av Jurek Talents AB och vara uthyrd till vår kund med placering i Solna, Stockholm. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se

Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Jurek Rekrytering & Bemanning AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
14 augusti 2024 (27 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.