Hoppa till innehåll
Adecco Sweden AB logotyp

Registrator till Diskrimineringsombudsmannen

Publiceringsdatum
15 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Om tjänsten
Som Registrator kommer du att arbeta med att sekretessgranska samt att vid behov redigera bort information som inte ska lämnas ut. I rollen ingår även att tillsammans med kollegorna löpande bidra till, genomföra och följa upp utveckling av processer inom informationsförvaltning och registratur på DO. En del i utvecklingsarbetet är att förfina rutiner och hitta nya moderna lösningar.

I din roll som Registrator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- posthantering, diarieföring och arkivering
- stödja myndighetens medarbetare i interna frågor gällande registrering och arkivering samt ta fram ärendestatistik
- återsökning av handlingar enligt upprättad arkivförteckning samt att hålla handlingar ordnade
- besvara telefonsamtal och e-post från allmänheten

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsterna som Registrator är ett konsultuppdrag på heltid med start under september månad och beräknas pågå t.om. slutet av januari och mars månad. Uppdraget ska utföras under kontorstid, helgfri måndag till fredag klockan 08:00 - 16:30 i DO:s lokaler.

Allmänna krav för tjänsten:
- registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator.
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.).
- kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktionens ansvar.
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Specifika krav:
- erfarenhet av att ha arbetat i digitalt diarium i minst ett (1) år
- kunna kommunicera utan besvär på engelska såväl i tal som skrift
- god förmåga att samarbeta, att ta initiativ samt vara noggrann.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda.
Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Kammarkollegiet
Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Mattias Enbacka via Adecco´s växel 010 - 173 73 00 alt. via e-post: mattias.enbacka@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Adecco Sweden AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
14 augusti 2024 (27 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.