Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Platschef till Sh bygg

Publiceringsdatum
05 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du tidigare erfarenhet av en ledande roll inom byggbranschen? Trivs du i en administrativ roll där dina ledarskapskvalitéer får komma till sin rätta? Hos Sh bygg erbjuds du en varierande vardag och en utvecklande roll, och yttersta ansvarstagande för ett omfattande renoveringsprojekt till en av deras nyckelkunder. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sh bygg. Genom din anställning hos Sh bygg kommer du arbeta externt hos en säkerhetsklassad kund. Du måste, mot bakgrund av det, vara svensk medborgare och ostraffad.

Om företaget

Sh Bygg är ett av Sveriges äldsta och mest etablerade familjeägda entreprenadföretag. Med en rik historia och gedigen erfarenhet erbjuder de en omfattande portfölj av bygg- och entreprenadtjänster. Som totalentreprenör tar Sh Bygg hand om både små och stora projekt, och de strävar alltid efter att leverera högsta kvalitet och kundnöjdhet.

I ett svårt marknadsläge där många företag har valt att dra ner på antalet egenanställd personal väljer Sh bygg en annan väg. De värdesätter att i möjligaste mån ha egen personal och är tydliga med att det är ett huvudmål, inte bara i högkonjunktur. Deras tro är att tack vare egenanställd personal ta sig starkare ut svåra tider med bibehållen eller utökad personalstyrka, redo för nya uppdrag.
Med kontor i Uppsala, Stockholm, Enköping, Västerås och Gävle är Sh Bygg närvarande i flera regioner och ger dem möjlighet att vara flexibla och möta olika projektbehov.

Arbetsuppgifter

I rollen som platschef kommer du att ha övergripande ansvar för att säkerställa smidig drift av ett omfattande renoveringsprojekt. Du ansvarar därigenom för att övervaka det ekonomiska flödet, tidsplaner och projektets generella förlopp och riktlinjer.

Som platschef har du ett stort administrativt ansvar och hanterar bland annat kontraktsförhandlingar, uppföljning av avtal med underentreprenörer och säkerställa att kontraktsvillkor följs. Du kommer att leda och koordinera byggmöten samt säkerställa att alla deltagare följer projektets riktlinjer.
Du arbetar vidare i nära samarbete med arbetsledare och får därigenom insyn i det dagliga operativa arbetet. Du ansvarar även för dialog med andra externa parter, såsom underleverantörer och samarbetspartners.

Sammanfattning av centrala ansvarsområden:
* Övervaka det ekonomiska arbetet och säkerställa att projektet följer budgeten
* Säkerställa tidsplanering för projektets olika faser
* Ansvara för kontraktsförhandlingar och uppföljning av avtal med underentreprenörer
* Leda och delta i byggmöten för att säkerställa projektets framsteg
* Samverka i nära samarbete med arbetsledaren och ge stöd vid behov

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Minst 5 års erfarenhet av ROT-entreprenader av större omfattning i en motsvarande roll, minst 50 mkr och/eller minst 2 500 BTA
* Goda kunskaper i AB och ABT
* Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift
* B-körkort
* Svenskt medborgarskap, med bakgrund av arbete med säkerhetsklassad kund
* Ostraffat register, med bakgrund av arbete med säkerhetsklassad kund

Meriterande
* Längre erfarenhet, större entreprenader
* Erfarenhet av kulturhistoriskt intressanta byggnader
* Stambyten med kvarboende
* Erfarenhet av ny-, till-, ombyggnad av idrottshallar och/eller vårdboende

För att lyckas i rollen är du är en strukturerad och detaljorienterad person med god administrativ förmåga. Du har förmågan att ta initiativ och tänka utanför boxen för att hitta effektiva lösningar på de problem som uppstår. Du är noggrann och har förmågan att strukturera och planera projektet från uppstart till leverans där budget och tidsplaner är i fokus. Du arbetar i en omväxlande miljö där din energi, flexibilitet och ditt engagemang är avgörande för en lyckad leverans och fortsatt gott samarbete med interna och externa kontakter.

Övrig information

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
03 september 2024 (48 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.