Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Brand Insights Specialist sökes till Vattenfall!

Publiceringsdatum
25 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du passionerad för att driva rättvisan i en varumärkesportfölj? Sök tjänsten till Vattenfall och bli en del av deras uppdrag att möjliggöra den fossila friheten som driver samhället framåt som en Brand Insights Specialist.



Om tjänsten

Vattenfall är en av Europas ledande producenter och återförsäljare av elektricitet och värme. Med deras närvaro i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien har de cirka 21 000 anställda. I mer än 100 år har de elektrifierat industrier, försett hem med energi och förändrat liv genom innovation. Vattenfall är nu engagerade i att göra det möjligt att röra sig, tillverka och leva fossilfritt genom att driva energiomställningen i samhället.

Som Brand Insights Specialist kommer du att vara ansvarig för att planera och hantera marknadsundersökningsprojekt, tolka resultat och tillhandahålla insikter för att stödja affärs-, kampanj- och varumärkeskommunikationsutveckling. Du kommer att spela en avgörande roll i att bygga upp rättvisan i Vattenfalls varumärkesportfölj i linje med vår företags varumärkesstrategi och syfte.

För att passa i denna roll är du innovativ och kreativ, omfamnar förändring och kommunicerar lättsamt genom att göra komplex information lättförståelig. Du är entusiastisk, realistisk, självdriven och målinriktad, och du uppmuntrar gott samarbete och bygger starka relationer med externa byråer. Kunskap och intresse för olika tekniska system och plattformar relaterade till insikter är en fördel i denna roll. Du tycker också om att samarbeta med dina teammedlemmar i en hybridmiljö och har förmågan att göra en omedelbar inverkan i denna avgörande roll på Vattenfall.

Du erbjuds

  • Arbetslivserfarenhet hos en av Europas största elproducenter
  • Nya fräscha lokaler i anslutning till Solna och Mall of Scandinavia
  • En engagerad konsultchef som kommer stötta dig i din karriär


Arbetsuppgifter
  • Genomföra och analysera forskning för att förstå varumärkets rykte på marknaden, identifiera möjligheter att förbättra det, och presentera resultaten genom tydliga och koncisa rapporter och instrumentpaneler.
  • Utvärdera nuvarande metoder samtidigt som du utvecklar nya för att förbättra insikter, analys och rapportering.
  • Kommunicera forskningsresultat, presentera kritiska data, rapportsammanfattningar och marknadsanalyser till ledningen på ett tydligt och koncist sätt, med fokus på nyckelinsikter och rekommendationer.
  • Samarbeta med externa forskningsbyråer för att genomföra forskning och utvärdera deras prestationer och kostnader.
  • Proaktivt föreslå och initiera forskningsprojekt för att besvara viktiga affärsfrågor, och hantera dessa projekt från början till slut.


Kvalifikationer
  • Har avslutad relevant utbildning inom marknad, kommunikation, statistik eller annan motsvarande inriktning
  • Har 5-10 års arbetslivserfarenhet av marknadsföring/varumärkesdiagnostik i en komplex företagsmiljö
  • Erfarenhet och kunskap inom marknadsundersökning, metoder och styrning av externa byråer
  • Förmåga att genomföra varumärkesdiagnostik och dela insikter med viktiga interna intressenter
  • Erfarenhet av att arbeta i internationella team

Det är meriterande om du har

  • Flytande språkkunskaper i andra språk

För denna roll önskar vi att du skickar in ditt CV på både engelska och svenska.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Kreativ
  • Driven
  • Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
24 augusti 2024 (54 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se