Hoppa till innehåll

Vi söker strateg för digital utveckling inom äldreomsorgen (sociala system)

Publiceringsdatum
22 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden. Äldreförvaltningen består av ca 150 medarbetare och är indelad i fyra avdelningar; administrativa avdelningen, avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor och, Stockholms trygghetsjour samt avdelningen för digitalisering och it. Inom förvaltningen finns också en enhet för kommunikation, omvärld och beredskap. En av våra kollegor lämnar Stockholm och går vidare mot nya utmaningar. Vi behöver därför dig som vill ta vid och fortsätta det här spännande uppdraget. Är du den vi söker? Läs mer nedan om rollen som strateg. Välkommen till oss Välkommen till avdelningen för digitalisering och it och vi har sedan starten, hösten 2023, det övergripande ansvaret för att driva, utveckla och samordna den stadsövergripande digitaliseringen inom äldreomsorgen. Vårt uppdrag: • verksamhetsnära förvaltning av Sociala system • it-nära förvaltning av Äldreförvaltningens it-stöd • förvaltningsintern service för it och telefoni • förvaltningens informationssäkerhetsarbete Eftersom avdelningen är relativt ny finns det stor möjlighet att vara med att påverka och forma arbetssätten utifrån förvaltningens och de olika uppdragens behov. Vi erbjuder Vi erbjuder friskvårdsbidrag, delvis möjlighet att arbeta hemifrån, flextid, rabatt på Stockholms simhallar, vinter- och sommartid samt nyrenoverade lokaler centralt vid Älvsjö station. Din roll Som strateg här på avdelningen för digitalisering och it kommer du vara en viktig del i att driva digital utveckling inom äldreomsorgen primärt med fokus att utveckla stadens Sociala system. Stadens Sociala system består av både egenutvecklade system och standardprodukter. Det har idag cirka 25 000 användare. Du ingår i den verksamhetsnära förvaltningen av Sociala system, som är ett samarbete mellan Äldreförvaltningen och Socialförvaltningen. Du arbetar med fokus mot myndighetsutövningen och ditt arbete spelar en viktig roll för hur verksamheternas systemstöd utvecklas. Du säkerställer att systemstöden är användbara och möter verksamheternas behov. Du arbetar nära tillsammans med andra specialister och projektledare inom objekt Sociala system. Dina närmsta kollegor finns inom äldreförvaltningen, socialförvaltningen och stadsledningskontoret. I uppdraget ingår bland annat att: • Vara med och leda verksamhetsperspektivet i arbetet med att utveckla Paraplyet från behov till färdig och driftsatt funktionalitet. • Granska lösningsförslag och kravspecifikationer, planera för tester under utvecklingen samt följa upp leveranser. • Användarstöd till verksamheterna i nuvarande processer i systemet samt vid implementering av nya arbetssätt. Andra uppdrag för att utveckla äldreomsorgens verksamheter med stöd av digitalisering kan förekomma. Din kompetens och erfarenhet För den här rollen krävs det att du har: • Högskoleutbildning tex socionom eller annan motsvarande utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivare bedömer som relevant. • Erfarenhet av verksamhetsutveckling och att leda chefer i förändringsarbeten. • Erfarenhet av Verksamhetssystem för myndighetsutövning, Paraplyet. • Erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorgen eller funktionshinderområdet. • Goda kunskaper i svenska både tal och skrift. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet som ledare eller verksamhetsutvecklare. • Utbildning inom it eller digitalisering. • Erfarenhet av att arbeta enligt styr- och samverkansmodellen pm3. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för rollen. Som person stimuleras du av att se verksamhetsnyttan med digitala arbetssätt. Du är noggrann vad gäller planering, dokumentation och uppdragsorientering och du upprättar tydliga mål, ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Av erfarenhet har du lärt dig att vara uthållig eftersom du vet att förändring och införande av nya arbetssätt tar tid. Vi sätter stort värde på din förmåga att kommunicera tydligt och pedagogiskt utifrån målgrupp och sammanhang.  Uppdraget är centralt placerat och för att lyckas behöver du kunna pendla mellan helhet och detalj, både när det gäller Sociala system och verksamheternas behov inom äldreomsorgen. För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha lätt för att skapa relationer och samarbeta med olika parter. Din ansökan utan ett personligt brev Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Övrigt Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.  Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se