Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Business Area Manager inom IT/Tech till Academic Work!

Sista ansökningsdag
01 november 2024 (60 dagar kvar)
Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Som affärsområdeschef kliver du in i en fartfylld och mångsidig roll där du får chansen att både skapa mervärde och driva utvecklingen för ditt affärsområde. Bli en nyckelspelare i vår framgång!



Om tjänsten

Du kommer att ingå i ett härligt team, BAM & Commercial, bestående av tre Business area managers, fyra Contract- och Bid managers samt fem assistenter. Du kommer att rapportera till Head of Commercial Mangement, Michelle Borin.

Som affärsområdeschef inom IT & TECH är du primärt ansvarig för vår verksamhet i Sverige men har ett deltidsansvar även för vår internationella verksamhet. Vi finns idag etablerade på sex marknader. Förutom våra 14 kontor runt om i Sverige har vi kontor i Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz.

Du att leda och utveckla affärsområdet, samt fungera som en expertstödfunktion mot både lands- och filialledning avseende både långsiktiga och praktiska operativa aktiviteter för att förbättra resultat och lönsamhet över tid. Genom ett innovativt och marknadsorienterat tankesätt stödjer du även våra operativa organisationer i att höja kompetensnivån inom affärsområdet.

Du ansvarar för att hjälpa vår försäljningsavdelning att identifiera potentiella nya kunder i deras region. Att stödja våra Account Managers före, under och efter kundmöten i allt från att bygga förståelse för kundens verksamhet, paketera erbjudandet, till att skapa/ta fram långsiktig strategi är en viktig del I det dagliga arbetet. Du deltar i kundmöten med affärsområdenas prioriterade kunder och potentiella nya kunder samt följer upp resultatet med våra Account Managers.

Du övervaka marknadstrender, förändringar och kundbeteenden för att ta fram förslag på passande strategier och erbjudanden. Du genomför olika analyser genom våra BI-system och delar med dina insikter till organisationen.

Förutom att ha känsla för affärer är det också viktigt att du tycker om att bygga starka relationer, både internt och externt. För att lyckas i din roll bygger du aktivt relationer i hela företaget på nationell nivå och arbetar operativt med Business Area-teamen för att bygga upp förtroende. Till exempel ett nära samarbete med teamchefer och försäljningschefer på filialerna.



Kvalifikationer
  • Har en akademisk examen inom området IT/ Teknik eller annan relevant utbildning inom området.
  • Minst 3 års erfarenhet från affärsområdet.
  • En stark kommunikationsförmåga på både svenska och engelska i "affärsområdesspråket"
  • Erfarenhet av att representera, till exempel genom presentationer och tal.
  • B- körkort.

Det är meriterande om du har

  • Ledarskapserfarenhet tidigare, kan vara erfarenhet som teamledare, projektledare eller som handledare av något slag.
  • Erfarenhet av budgetarbete
  • Erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen från affärsområdet IT / Teknik
  • Erfarenhet av att arbeta med affärsutveckling

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

Vi söker dig som person som är ambitiös och disciplinerad, med pålitlighet som en av sina främsta egenskaper. Du är entusiastisk och aktiv, samtidigt som du behåller lugnet i alla situationer. Din uthållighet vilket gör att du alltid levererar resultat. Du är eftertänksam, men också spänningssökande, och har förmågan att hålla dig kontrollerad och samlad även under press.
Att vara en medarbetare som starkt förhåller sig till vårt företags värderingar är naturligtvis också givet!

Övrig information:

Resor: I denna roll kommer du även att resa inom Sverige upp till 4-6 dagar per månad.

Vår rekryteringsprocess

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.

Det första steget i rekryteringsprocessen är två urvalstest som vardera tar ca 15 min att slutföra. Ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av Michelle.borin@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
01 november 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se