Hoppa till innehåll
Sweax AB logotyp

Ekonomisk förvaltare

Publiceringsdatum
16 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Vi söker ekonomisk förvaltare
till ett av våra områden i Norra Stockholm alternativt Norrtälje

Om rollen:
Våra kunder är främst bostadsrättsföreningar, privata fastighetsägare och nyproduktion. För att vara ett professionellt stöd och en bra leverantör arbetar vi i team som består av en bred kompetens inom ekonomisk- och teknisk förvaltning samt fastighetsservice. Teamet har ett gemensamt ansvar för kunden oavsett vilken eller vilka tjänster kunden köper av oss och du blir en viktig kugge som ekonomisk förvaltare i både kundleverans och i vårt interna arbete.

Tillsammans arbetar ni utefter bolagets affärsplan och satta mål. Ni driver verksamheten och affärerna framåt genom ett stort fokus på kund- och affärsrelationer.

Utöver det egna teamet samarbetar du och har kunskapsutbyte gränsöverskridande med andra ekonomer och kollegor på Sweax.

Huvudsakliga arbetsuppgifter inom ditt affärsområde:
  • uppstart nya kunder
  • löpande kontakt med befintliga kunder
  • löpande redovisning
  • styrelsearvoden
  • avstämningar och rapportering
  • månadsbokslut
  • årsbokslut och årsredovisning
  • budget
  • fastighetsdeklaration
  • rådgivande roll gentemot styrelsen
  • ekonomimöten/styrelsemöten
  • rådgivande inom teamet gällande inköp, finansiering, utvärderingar etc.
  • upprätta och vara behjälplig med olika ekonomiska underlag
Kvalifikationer:
  • eftergymnasial utbildning
  • ca 3 års yrkeserfarenhet från ekonomisk fastighetsförvaltning alt arbetat som redovisningskonsult på byrå
  • mycket goda kunskaper i Office 365
  • mycket goda muntliga och skriftliga färdigheter
  • körkort B
Program vi jobbar i:
  • Fortnox
  • Boardeaser
  • Pigello
Personliga egenskaper:
Vi ser gärna att du har 2-3 års erfarenhet från ekonomisk förvaltning eller från arbete som redovisningskonsult. Du är självgående och gillar att få göra arbetet från ax till limpa, allt från löpande redovisning till årsavslut. Med din kunskap inom ekonomi har du en vilja bidra med ett proaktivt arbete tillsammans med kunder och arbetskollegor. Du känner dig tillfreds med att vårda och förvalta kundkontakter. Ditt intresse för fastigheter och människor är stort vilket är något vi vill skall utmärka alla oss Sweaxare. Vi uppskattar en positiv inställning och en personlighet som bidrar till god stämning i teamet och mot våra kunden.

Att arbeta på Sweax
Vi är ett familjärt företag som drivs av höga ambitioner för att vara en bra leverantör till våra kunder. Vi har en glad, positiv och hjälpsam atmosfär där alla medarbetare känner sin betydelse för verksamheten. Självklart så omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi ordnar regelbundet gemensamma aktiviteter och bidrar till en god hälsa genom friskvårdsbidrag.

Våra värderingar-Läss is more
Lösningsorienterad, Ägandeskap, Serviceminded och Stolt

Mer information och din ansökan
Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen är du välkommen att kontakta annika.carlqvist@sweax.se och under perioden 15 juli-9 augusti 2024 vänder ni er till anna-lena@lehtox2.com

Sista ansökningsdag är 31 augusti 2024 men vi kommer att utvärdera sökanden löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

Om du vill vara en del av vårt team och bidra till vår fortsatta framgång, är du varmt välkommen att söka tjänsten hos oss på Sweax AB.
Sweax AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
31 augusti 2024 (44 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Själva grundtanken med Sweax är att göra livet enklare för våra kunder, oavsett om det handlar om
Brf-styrelser, boende eller fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud samt ett modernt och personligt arbetssätt sätter vi alltid kunden och våra boende i fokus. Vårt mål är att skapa en trygg och trivsam miljö för alla. Vi är stolta över att vara ISO-certifierade för kvalitet 9001 och miljö 14001 enligt internationell standard, vilket visar på vårt engagemang för både miljön och kvaliteten i vårt arbete.