Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

COO till Cerealiq AB

Publiceringsdatum
20 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vill du vara en nyckelspelare i ett av Skånes snabbast växande foodtech-bolag? Vill du vara en del av det gröna skiftet och övergången mot en mer växtbaserad kost? Är du van vid att bygga starka relationer med kunder och leverantörer? Cerealiq AB söker just nu en affärsinriktad och operativ COO som kommer att ha en central roll i deras verksamhet. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Cerealiq AB.

Om företaget

Cerealiq AB är ett foodtech-bolag som grundades 2018. Fokus är framför allt på teknologi för produktion av hälsosamma havredrycker samt utveckling av andra växtbaserade drycker. De erbjuder konsulttjänster samt egna processhjälpmedel, enzymer, till kunder över hela världen. Kunderna finns huvudsakligen i Norden, Europa, Asien, Oceanien och Nordamerika.
Cerealiq vill vara den ledande oberoende partnern för företag som är intresserade av att utveckla högklassiga växtbaserade drycker. För tillfället består Cerealiq av fem personer, de tre ägarna samt två anställda. Alla har aktiva roller i företaget inom management, R&D, produktion, sälj, distribution och kvalitet. Vi finns på Foodhills område i Bjuv med kontor, utvecklingslab och produktion. Företaget är certifierat med FSSC 22000.
Vi arbetar know-how baserat, arbetssättet är entreprenöriellt och vi har en hög servicegrad. Våra kunder är snabbväxande och agerar på en marknad som är i stark tillväxt över hela världen. Cerealiq är självfinansierande och har sedan starten haft god lönsamhet. Tillväxten är minst 50% per år. Hund vistas på kontoret.

Arbetsuppgifter

I rollen som COO har du det övergripande ansvaret för att driva företagets dagliga verksamhet och säkerställa att alla operativa funktioner, såsom produktion, orderhantering och råvarukedja fungerar. Du driver projekt inom produktion, till exempel inköp och implementering av ny utrustning. Du ansvarar för att råvaror köps in i rätt mängd och tid, att produktion planeras och genomförs och att produkterna levereras till kund enligt order. Din roll är också att arbeta med det mer affärsmässiga, att följa lönsamhet, priser och kalkyler. Ditt arbete omfattar även att hantera kunder, leverantörer och andra kontakter samt att bygga goda och hållbara relationer med dessa. Då Cerealiq är ett litet och växande företag finns stora möjligheter att själv forma sin tjänst. Du måste vara beredd att arbeta ”hands on” med olika arbetsuppgifter, likvärdig med andra medarbetare och delägare. Arbetet sker snabbt och effektivt med korta beslutsvägar, men projekten kan vara både kort- och långsiktiga.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Civilingenjörsexamen, gärna med inriktning mot industriell ekonomi, eller en civilingenjörsutbildning i kombination med utbildning inom ekonomi, business management eller liknande områden
* Arbetslivserfarenhet från en liknande roll i livsmedelsbranschen
* Stort intresse för växtbaserad mat och dryck
* God systemvana och stort tekniskt intresse
* Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Vi söker dig som har ett stort intresse för teknik, teknologi och affärer och som med ditt kreativa sinne ser möjligheter och lösningar. Du har ett genuint intresse för affärer och sätter alltid Cerealiqs lönsamhet i första hand. Du har en analytisk förmåga som gör att du kan omvandla insikter till strategier till konkreta aktiviteter som ger resultat. Du är nyfiken och ser möjligheter före problem och uppskattar en roll där du ges friheten att bidra med dina tankar och idéer. Vidare ser vi gärna att du är ordningsam och har förmågan att strukturera upp ditt arbete på ett effektivt och metodiskt sätt. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det är också i en sådan roll du trivs bäst. Avslutningsvis tycker du om att samarbeta, att lyssna på vad andra har att säga och du tycker att resultatet blir som bäst när ni jobbar tillsammans. Du är mån om organisationen och har ett prestigelöst förhållningsätt vilket bidrar till verksamhetens och dina kollegors framgång.

Övrig information

Start: Omgående med viss hänsyn till uppsägningstid
Plats: Bjuv utanför Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
19 oktober 2024 (59 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.