Sales Team Manager till Academic Work, Malmö
Som Sales Team Manager hos oss får du möjlighet att arbeta med ledarskap i en affärsinriktad miljö som präglas av hög energinivå, ambitiösa kollegor och ständigt fokus på utveckling!
Om tjänsten
Academic Work är ett av Sveriges största rekryterings- och bemanningsföretag. Vi hjälper våra kunder med kompetensförsörjning genom att rekrytera och hyra ut young professionals - studenter och akademiker som befinner sig i början av karriären. Genom skräddarsydda lösningar inom reskilling utvecklar vi kompetensen våra kunder behöver för att kunna utvecklas och vara framgångrika inom sin bransch. Academic Work är ett internationellt bolag och är en del av koncernen, __Akind__.
Vi söker nu en Sales Team Manager till vårt seniora säljteam med Account Managers på kontoret i Malmö. Kontoret består idag av ca 45 heltidsmedarbetare och 25 deltidsarbetande studenter, samt ca 500 konsulter ute på uppdrag i regionen månadsvis. Vår starka kultur, höga medarbetarengagemang och fina kundnöjdhet är något vi är extra stolta över och arbetar aktivt för att utveckla varje dag.
För att du ska få en bra start kommer du att få en gedigen onboarding. Vi förväntar oss att du vill utvecklas tillsammans med oss och tar ansvar för din personliga utveckling. Vi stöttar dig genom löpande träning i försäljning och ledarskap utifrån dina utvecklingsbehov.
Arbetsuppgifter
- Som Sales Team Manager leder du ett eget team med seniora Account Managers mot uppsatta mål och har en betydelsefull roll i kontorets ledningsgrupp, där du tillsammans med andra Team Managers och Branch Manager driver verksamheten framåt genom både operativa och strategiska initiativ. Du rapporterar till kontorets Branch Manager.
- Säkerställa strukturer för att skapa goda resultat. Du arbetar löpande med att planera, organisera och följa upp ditt team för att optimera teamets resultat. Du håller i teammöten såväl som individuella medarbetarsamtal.
- Motivera och inspirera teamet för att skapa ett högt engagemang.
- Skapa möjlighet för lärande och utveckling. Du stöttar dina Account Managers med att identifiera och realisera affärsmöjligheter. Du identifierar utvecklingsbehov och följer upp individuella utvecklingsplaner för dina medarbetare.
- Ansvara för teamets kundportfölj. Tillsammans i teamet strävar ni efter att vara den självklara partnern till våra kunder. Du arbetar för att teamet uppnår full potential på teamets kunder, att kunderna är fullständigt nöjda och att vi har optimerat värdet för kund genom hela vår tjänsteportfölj.
Kvalifikationer
- Har gedigen erfarenhet av konsultativ tjänsteförsäljning B2B med goda resultat.
- Har erfarenhet av ledarskap inom en säljorganisation.
- Är obehindrad i svenska i tal och skrift samt med goda språkkunskaper i engelska.
- Har B-körkort.
Vad är önskvärd erfarenhet?
- Erfarenhet av att arbeta inom bemanning-, konsult- eller rekryteringsbranschen.
- Erfarenhet av kompetensförsörjning inom något av våra affärsområden IT, teknik, ekonomi, lager och logistik.
- Eftergymnasial utbildning inom Business Management, försäljning, marknadsföring, ledarskap eller likvärdigt.
För att bli framgångsrik och trivas i rollen är du en person som motiveras av att arbeta mot högt uppsatta mål i en kultur som präglas av en hög energinivå, där vi lyfter varandra och firar framgångar tillsammans. Du har en stark tilltro till din kapacitet, en hög ansvarskänsla och säkerställer att du levererar utifrån dina åtaganden enligt deadline. Du är bekväm med att hantera flera uppgifter parallellt och föredrar varierade arbetsuppgifter i ett högt tempo. Du leder med tydlighet och energi där dina medarbetare vet vad som förväntas av dig. Att ge och ta feedback kommer naturligt för dig och du agerar stabilt även i situationer som kan upplevas utmanande.
Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Centrala Malmö
Omfattning: Heltid
Vi erbjuder
Förmånspaket: Du får ett omfattande förmånspaket, inklusive extra semesterdagar, generösa friskvårdsförmåner, flexibilitet kring arbetsplats och tid, tjänstepension och sjukförsäkring.
Utveckling: Vi strävar efter att ge våra chefer de bästa förutsättningarna att lyckas i sina uppdrag. Därför investerar vi löpande i utbildning och kompetensutveckling för att du ska ha bästa möjliga verktyg.
Vår rekryteringsprocessDet första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester. Det ena är en personlighetstest och det andra ett test som mäter din kognitiva förmåga, respektive test tar cirka som tar 15 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till. Du är varmt välkommen in med din ansökan under sommaren. Vi kommer påbörja urvalet efter semestrarna med start 12/8 och du kan förvänta dig en återkoppling under vecka 34-35.