Hoppa till innehåll
OIO logotyp

Logistics Service Coordinator

Publiceringsdatum
07 juni 2024
Antal tjänster
2
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Om tjänsten:
Nu söker vi en Logistics Service Coordinator till vår partner som är placerad i Göteborg. Bolaget verkar inom sjöfart och är en av de ledande aktörerna på marknaden inom grön omställning. Rollen passar dig som har en utbildning inom internationell logistik, antingen tar du examen nu eller så har du några års erfarenhet inom branschen och vill utvecklas inom ett spännande bolag.

Som Logistics Service Coordinator har du en god känsla för service där du ansvarar för att leverera bästa möjliga bemötandet till kunderna. Detta gör du genom att möta kundernas behov gällande transporter av gods och ansvarar för att boka laster på bolagets egna fartyg, hos andra rederier, men även gods som ska transporteras från dörr till dörr. Under processen ser du till att kunderna är informerade kring transporterna och har fått ta del av relevant dokumentation.

Vidare hanterar du även fakturering, sköter tulldokument och tillhörande administration i tullsystem samt uppdateringar kring bland annat priser och rutter i Bookit. Du bör trivas i en omväxlande miljö eftersom du ansvarar för att löpande under dagen ta emot inkommande samtal och hantera mejl från kunder. Du bidrar till verksamhetens gemensamma mål som är hög kundnöjdhet genom att vara lösningsorienterad och bemöta varje kund på ett pedagogiskt sätt.

Sammanfattningsvis kommer du att:
  • Ansvara för bokningar i systemet
  • Förse kunder med relevant information och dokumentation kopplat till transporter
  • Hantera inkommande samtal och mejl från kunder
  • Hantera IMO dokument, manifest, tulldokument med tillhörande registrering i system för tull
  • Uppdatera relevant information i Bookit
  • Sköta fakturering
  • Vid behov agera back-up för avdelningarna System Support och Finance med kontering av fakturor
Vi söker dig som:
  • Har en utbildning inom internationell logistik på högskolenivå, alternativt utbildning inom spedition eller motsvarande relevant utbildning
  • Talar och skriver flytande svenska samt engelska
  • Har god datavana och systemförståelse
Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom logistik eller spedition, särskilt inom sjöfrakt.

För att lyckas i rollen är du en skicklig kommunikatör och har en god samarbetsförmåga eftersom rollen innebär att hantera flertalet kontaktytor både externt och internt. Vidare har du en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och är flexibel inför att uppgifterna kan behöva prioriteras om beroende på inkommande ärenden.

Om anställningen:
Detta inleder med ett konsultuppdrag genom anställning hos OIO, tanken är att detta övergår till en fast anställning förutsatt att samtliga partner är nöjda med samarbetet.

Övrig information:
  • Omfattning: Heltid, kontorstider
  • Start: Enligt överenskommelse, önskvärt senast 1 september 2024
  • Placering: Göteborg
  • Kontaktperson: Caroline Finlöf - caroline.finlof@oio.se
  • Lön: Fast månadslön
Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
OIO logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
31 juli 2024 (46 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren