Hoppa till innehåll
OIO logotyp

HR-assistent till deltidstjänst

Sista ansökningsdag
13 september 2024 (16 dagar kvar)
Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
I samarbete med vår partner söker vi nu efter en studerande HR-assistent med inriktning på lön. Här ges du möjlighet att bli del av en organisation med fokus på innovation och teknisk utveckling på ett kontor i centrala Göteborg. Vi söker dig som studerar, trivs i en föränderlig miljö och har ett intresse för personalfrågor/lön.

Om rollen
I denna rollen som HR-assistent med inriktning på lön kommer du ingå i en organisation som förutsätter anpassningsbarhet och administrationsförmåga hos dig som individ. Vår partner är en ledande aktör inom digitalisering och teknisk utveckling, med cirka 2000 medarbetare. Beroende på verksamhetens behov erbjuds du möjlighet att arbeta med varierande uppgifter kopplat till såväl personaladministration som lönefrågor. Du kommer bland annat att ansvara för att lägga upp nyanställda, hantera långtidsfrånvaro och avslut i aktuella affärssystem. Rollen kräver att du är bekväm med att ta ansvar och hantera olika uppgifter från vecka till vecka, men också att du besitter erfarenhet av att arbeta utifrån uppsatta deadlines. Teamet du kommer bli en del av består av totalt 7 medarbetare, två av dessa kommer bli dina närmsta kollegor på löneavdelningen.

Sammanfattningsvis kommer du att:
  • Sköta administration kopplat till nyanställningar, ex. genom att administrera pensionslösningar och försäkringar
  • Supportera vid lönefrågor
  • Vara behjälplig vid statistikrapportering gentemot koncernen
  • Stötta upp löneavdelningen med övriga uppgifter utifrån aktuellt behov
Vi söker dig som:
  • Studerar personaladministration, ekonomi eller lön på universitet eller YH
  • Trivs i en miljö där arbetstempot skiftar
  • Är social och strävar efter att arbeta i ett sammansvetsat team
  • Har erfarenhet av att arbeta med affärssystem och administration
  • Är noggrann och kan hantera detaljer utan att tappa överblicken
  • Kan arbeta självständigt och ta initiativ till att förbättra och effektivisera administrativa processer
Vi lägger vikt vid den personliga lämpligheten för rollen och kommer således utvärdera din initiativförmåga, professionalism och öga för detaljer.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag där du blir inledningsvis blir anställd under 6 månader som konsult på OIO. Då arbetet går att utföra helt digitalt erbjuds du att även arbeta hemifrån, förutsatt att du kommit in i rollen och dess ansvarsområden väl.
  • Startdatum: Omgående
  • Anställningsform: Behovsanställning där vi förväntar oss att du är tillgänglig för arbete minst två dagar i veckan
  • Placering: Centrala Göteborg
  • Rekryterande chef: Hanna Lundblad
Låter det spännande? Sök via annonsen! Vi ser fram emot din ansökan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
OIO logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
13 september 2024 (16 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren