Hoppa till innehåll
Bilia AB logotyp

CRM-assistent på Bilias Marknadsavdelning

Publiceringsdatum
25 mars 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Vill du bli en viktig del av en framgångsrik och växande verksamhet, där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med härliga kollegor? Är du en driven lagspelare som vill hjälpa andra att få en bättre arbetsdag genom att skapa systemstöd i världsklass? Då ser vi fram emot att höra från dig!

Bilia satsar och har ett tydligt tillväxtmål och vi behöver fler engagerade medarbetare. På marknadsavdelningen arbetar vi med Biliakoncernens alla affärsområden och CRM-avdelningen har två huvudsakliga ansvarsområden, CRM säljstöd och all 1:1 kommunikation som går till våra kunder. Vi erbjuder dig en spännande och social arbetsmiljö samt goda utvecklingsmöjligheter. Bilias vision är att bli branschens bästa servicebolag och vi vill att du är med på resan.

Om tjänsten

Som CRM-assistent är du strukturerad och stöttar dina kollegor i det dagliga arbetet både på säljstödssidan, men även inom området 1:1 kommunikation. Ena dagen som CRM-assistent innehåller uppläggning av leads, delaktighet i planering av vår triggerkommunikation och att hjälpa till med datakvalitetsarbete i CRM-systemet. Nästa dag innehåller SMS-utskick, framtagning av utbildningsmaterial och inläsning av ringlistor i CRM. Vi söker dig som gillar mixen. Gemensamt för arbetsuppgifterna är att du gillar service, ordning och reda och har en hög systemförståelse. Inom CRM bedrivs det också ständigt stora och små projekt som du kommer att vara en del av.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
  • Stötta och avlasta CRM-teamet
  • Konfiguration, anpassning och vidareutveckling av CRM säljstöd för befintliga och nya användargrupper
  • Framtagning och utveckling av utbildningsmaterial
  • Vara sammanhållande i kundärenden och GDPR-ärenden som rör CRM
  • Framtagning av CRM-rapporter och uppföljning till användare och ledning
  • Kravinsamling och testning av ny funktionalitet
  • Stöd vid centrala och lokala projekt i samarbete med CRM-teamet, marknadsavdelningen, verksamheten och Motorit.
  • Dataanalyser och datakvalitetsarbete i CRM-system och excel
Vad vi önskar av dig

Vi ser att du har relevant utbildning, högskola, KY eller liknande.

Det är en fördel om du har erfarenhet av systemkonfiguration och rapportbyggande.

Utöver ovanstående så ser vi gärna att du har erfarenheter inom något eller flera av nedan områden.
  • Arbetat med CRM-system, ärendehantering eller liknande (Caesar CRM, Salesforce är meriterande)
  • GDPR-kunskap
Personliga egenskaper

Andra beskriver dig som strukturerad och noggrann, ödmjuk, lyhörd och öppen men har skinn på näsan och står på dig när det behövs. Du trivs när du kan arbeta proaktivt. Du har stor förmåga att skapa goda relationer och inspirera både uppdragsgivare och arbetsgrupp.

Anställningsform, omfattning, placeringsort

Anställningen är tillsvidare och på heltid med placering Bilia Sisjön. Vid frågor vänligen kontakta rekryterande chef. Urvalsarbetet sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag, därför vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!
Bilia AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
30 april 2024 (3 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Bilia är en av Europas största bilåterförsäljare med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar och tjänster såsom finansiering och försäkring. Biliakoncernen omsatte drygt 30 miljarder kronor under 2020. I Sverige är vi auktoriserade återförsäljare för Volvo, BMW, Toyota, Mercedes, Renault, Lexus, MINI, Porsche, Nissan, Dacia, Smart och Alpine samt har drivmedels- och biltvättstationer. Bilia finns i sex regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen, Skaraborg och i norra Sverige. Vår affärsidé är att erbjuda service, bilförsäljning och tilläggstjänster för ett enklare bilägande - kort sagt en bättre upplevelse för våra kunder. Läs mer om oss på bilia.com