Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Självgående redovisningsekonom till familjärt företag

Publiceringsdatum
16 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en erfaren redovisningsekonom med vana att driva ditt egna arbete framåt? Vill du vara en del av ett dedikerat och personligt företag på fyra personer där du är ansvarig för alla ekonomifrågor? Trivs du även i en miljö där du får chansen att arbeta i en delad roll med både ekonomi och administrativa uppgifter som kommer bidra till företagets tillväxt och framgång? Välkommen med din ansökan redan idag och bli en värdefull del av teamet hos CARU Containerhandel!



Om tjänsten

Belägna i Göteborgs hamn erbjuder CARU Containerhandel ett brett utbud av tjänster för tillverkning, byggande och reparation av nya och begagnade containers. De specialiserar sig på försäljning och uthyrning av sjöcontainers, förrådscontainers och specialcontainers som passar olika behov och ändamål. Sedan 2010 är CARU Containerhandelen stolt medlem av CARU Containers, en ledande global leverantör av nya och begagnade fraktcontainrar. Med kontor i åtta länder runt om i världen levereras högkvalitativa och pålitliga containers till företag över hela Sverige och världen.

CARU Containerhandel välkomnar nu en engagerad och strukturerad person till sitt team i Göteborg. Rollen är belagd till 50% som redovisningsekonom där man resterande tid hjälper till med administrativa uppgifter inom t.e.x datahantering och kvalitets-miljörapportering.

Du erbjuds

  • Vara en nyckelspelare i ett sammansvetsat och dynamiskt arbetslag på fyra personer där ambition, trivsel och teamkänsla värderas högt
  • Breddad erfarenhet i form av att du får möjlighet att ta på dig olika roller och ansvar inom ekonomi och finans
  • En trygg och stabil arbetsplats där du planerar din arbetsvecka utefter egna önskemål och rutiner


Arbetsuppgifter
  • Löpande bokföring: Hantera dagliga transaktioner, inklusive fakturering, betalningar, och bokföring av intäkter och kostnader.
  • Månads- och årsbokslut: Genomföra avstämningar, göra periodiska bokslut och upprätta årsredovisningar.
  • Skatterapportering: Ansvara för momsredovisning, arbetsgivaravgifter och andra skattefrågor.
  • Löneadministration: Beräkna löner, hantera skatter och sociala avgifter, samt administrera personalregistret.
  • Kund- och leverantörsrelationer: Sköta kontakten med kunder och leverantörer gällande ekonomiska frågor, inklusive fakturering och betalningar.
  • Systemadministration: Ansvara för drift och underhåll av ekonomisystem och säkerställa att datahantering följer lagstadgade krav och interna riktlinjer.
  • Assistera med diverse administrativa uppgifter och projekt som kan komma att uppstå oväntat
  • Kvalitets- och miljörapportering: Säkerställa att företagets kvalitets- och miljöpolicyer och -procedurer följs och att eventuella avvikelser hanteras på ett korrekt sätt.


Kvalifikationer
  • Jobbat minst 5 år som redovisningsekonom och arbetat med efterfrågade arbetsuppgifter såsom löpande bokföring inklusive hantering av leverantörs- och kundfakturor samt banktransaktioner
  • Erfarenhet av månads- och årsbokslut, förberedelser ekonomiska rapporter, hantering moms- och skattedeklarationer och administration av redovisningssystem
  • Erfarenhet och intresse av Kvalitet och Miljöfrågor
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad
  • Självgående
  • Strategisk
  • Affärsinriktad
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
15 juli 2024 (51 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se