Erfaren redovisningsekonom till Awardit
Publiceringsdatum
17 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Tillsammans med Awardit söker vi nu en erfaren redovisningsekonom. Rollen lämpar sig för dig som är bekväm med en bredd av uppgifter samt ett helhetsansvar för redovisningsflödet, inkluderat bokslut och årsredovisning. Du trivs i en föränderlig miljö där det finns goda möjligheter till effektivisering och utveckling. Här blir du del av en lättsam, öppen och entreprenöriell kultur.
Du kommer att utgå från kontoret i Göteborg där det finns flera kollegor i liknande eller andra ekonomirelaterade roller. Initialt under introduktion-/överlämningsperioden kommer du att spendera 2-3 dagar i veckan i Köpenhamn, Danmark. Detta på grund av att moderbolaget, åt de bolag som du sköter redovisningen för, ligger i Danmark.
Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt på Awardit.
Om Awardit
Awardit är en ledande operatör av kundklubbar, lojalitetsprogram, säljmotivationsprogram, digitala poängvalutor och poängshoppar, inriktad mot B2B- och B2C-kunder och är det största företaget och plattformen i Norden i branschen, med en framväxande marknadsledande position i DACH-regionen. Awardit erbjuder kompletta ekosystem av lojalitets- och presentkortslösningar som hjälper företag och organisationer att uppnå försäljningsmål och förbättrad lönsamhet genom ökad kundlojalitet och medarbetarmotivation. Awardit erbjuder även partnerskap och analyser för att optimera företagets affärsresultat. Med Awardit kan företag skapa engagemang och lojalitet hos sina intressenter.
Läs mer på Awardits hemsida.
Om tjänsten
Som redovisningsekonom får du ett helhetsansvar för två av de svenska bolagen inom Awarditkoncernen. Moderbolaget för dessa bolag ligger i Danmark där du kommer ha ett nära samarbete med dess Senior Business Partner. Du förväntas arbeta med stor proaktivitet och en ständig vilja att förbättra och effektivisera rutiner och processer. Tyngdpunkten i rollen kommer således ligga vid utveckling, snarare än förvaltning.
Dina huvudsakliga ansvarsområden blir följande:
Vi söker dig som
Om anställningen
Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt på Awardit med en inledande provanställning.
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Du kommer att utgå från kontoret i Göteborg där det finns flera kollegor i liknande eller andra ekonomirelaterade roller. Initialt under introduktion-/överlämningsperioden kommer du att spendera 2-3 dagar i veckan i Köpenhamn, Danmark. Detta på grund av att moderbolaget, åt de bolag som du sköter redovisningen för, ligger i Danmark.
Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt på Awardit.
Om Awardit
Awardit är en ledande operatör av kundklubbar, lojalitetsprogram, säljmotivationsprogram, digitala poängvalutor och poängshoppar, inriktad mot B2B- och B2C-kunder och är det största företaget och plattformen i Norden i branschen, med en framväxande marknadsledande position i DACH-regionen. Awardit erbjuder kompletta ekosystem av lojalitets- och presentkortslösningar som hjälper företag och organisationer att uppnå försäljningsmål och förbättrad lönsamhet genom ökad kundlojalitet och medarbetarmotivation. Awardit erbjuder även partnerskap och analyser för att optimera företagets affärsresultat. Med Awardit kan företag skapa engagemang och lojalitet hos sina intressenter.
Läs mer på Awardits hemsida.
Om tjänsten
Som redovisningsekonom får du ett helhetsansvar för två av de svenska bolagen inom Awarditkoncernen. Moderbolaget för dessa bolag ligger i Danmark där du kommer ha ett nära samarbete med dess Senior Business Partner. Du förväntas arbeta med stor proaktivitet och en ständig vilja att förbättra och effektivisera rutiner och processer. Tyngdpunkten i rollen kommer således ligga vid utveckling, snarare än förvaltning.
Dina huvudsakliga ansvarsområden blir följande:
- Löpande bokföring (exempelvis registrering av transaktioner, utföra betalningar, kontoavstämningar)
- Månadsbokslut inklusive intercompany avstämningar
- Rapportera/deklarera moms för dina enheter
- Uppdatera/underhålla masterdata (exempelvis inköpsordrar, kund- och leverantörsregister)
- Årsredovisning och inkomstdeklaration
Vi söker dig som
- Har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot redovisning
- Har minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete med redovisning (inkluderat att självständigt ha utför bokslut)
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift (fördelaktigt om du även förstår danska)
- Goda kunskaper i Excel samt god erfarenhet att arbeta i olika ERP-system
Om anställningen
Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt på Awardit med en inledande provanställning.
- Omfattning: Heltid
- Start: Snarast möjligt/enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid
- Placering: Göteborg (med regelbundna veckovisa resor till Danmark under introduktion/överlämning)
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.