Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Ekonomiassistent till växande företag inom samhällsbyggnad

Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en noggrann och prestigelös ekonomiassistent som är självgående i leverantörsreskontra? Letar du efter en ny utmaning där du kan bidra med din expertis och fortsätta utvecklas i din yrkesroll? Varmt välkommen med din ansökan!



Om tjänsten

Här får du chansen att du arbeta i ett företag som är växande i Göteborgsregionen inom samhällsbyggnad och samtidigt tillhöra ett dynamiskt och stöttande team. Kontor är centralt beläget nära Otterhällan i Göteborg.

Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att arbeta med främst leverantörsreskontra och ansvara för hanteringen av ett stort antal fakturor, då vår kund nyligen fått ett nytt spännande projekt. Du kommer att vara en viktig del i ekonomiteamet och bidra till att säkerställa att de ekonomiska processerna fungerar smidigt och effektivt, med en hög kvalité.

Rollen är till att börja med 6 månader med goda möjligheter till förlängning och utvecklingsmöjligheter.

Du erbjuds

  • Spännande möjlighet i ett starkt växande företag inom samhällsbyggnad
  • En dedikerad konsultchef som under hela din anställning kommer stötta dig i din utveckling. Läs mer om konsultrollen här.


Kvalifikationer
  • Har tidigare arbetserfarenhet av leverantörsreskontra och känner dig trygg & självgående i din yrkesroll
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då båda språken används i arbetet
  • Har en avslutad gymnasieexamen
  • Har god data - & systemvana då du kommer jobba i olika affärssystem

Meriterande

  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Har erfarenhet av SAP

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

Vi söker dig som är självgående, noggrann och har ett prestigelöst förhållningssätt. Om du dessutom är en lagspelare som trivs i en dynamisk miljö, är detta rätt möjlighet för dig.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
23 oktober 2024 (58 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se