Hoppa till innehåll
AB Upplands-Brohus logotyp

Bosocial samordnare

Sista ansökningsdag
13 oktober 2024 (16 dagar kvar)
Publiceringsdatum
18 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Vi söker en Bosocial samordnare som vill bidra till att våra hyresgäster känner sig hemma och trygga i sina bostäder. Om du har erfarenhet inom socialt arbete och/eller fastighetsförvaltning är detta en fantastisk möjlighet för dig att använda dina kunskaper och ditt engagemang.

Vi vill att våra hyresgäster ska få goda förutsättningar att sköta sitt boende på bästa sätt och som Bosocial samordnare arbetar du därför proaktivt med stöd till våra hyresgäster i boenderelaterade frågor.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
  • ge rådgivning till hyresgäster som behöver hjälp med både sociala och praktiska aspekter av sitt boende
  • hantera allvarliga störningar och representerar Upplands-Brohus vid avhysningar, alltid med fokus på rättvisa och empati
  • följa upp sena betalningar och hjälpa till att skapa avbetalningsplaner som gör det lättare för hyresgäster att klara av sin ekonomi
  • arbeta aktivt för att förbättra boendemiljön genom att initiera och delta i projekt och aktiviteter
  • samarbeta med kommuner och myndigheter samt skapa forum för boendeinflytande
Du tillhör Kund- och marknadsavdelningen som ansvarar för både Kundservice och Uthyrning av lägenheter. Du kommer därmed även att stötta upp i vanligt förekommande uppgifter i uthyrningsprocessen, exempelvis visning av lägenhet, kontraktsskrivning, lägenhetsbesiktning, inflyttingsbesök etc.

Kvalifikationer
  • B-körkort
  • Relevant eftergymnasial utbildning inom socialt arbete, bostadsförmedling eller fastighetsförvaltning
  • Flera års erfarenhet från arbete med socialt stöd och boenderelaterade frågor, gärna inom fastighetsbranschen
  • God förståelse för aktuell lagstiftning och regelverk, inklusive hyresjuridik.
  • Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska; andra språk är meriterande.
Vi värdesätter egenskaper som initiativförmåga, struktur och förmåga att samarbeta. Du bör vara kommunikativ och ha en genuin vilja att hjälpa andra.

Vill du vara med och göra skillnad? Tveka inte att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2024-10-13. För mer information om tjänsten, kontakta rekryterande chef Erik Hickman eller om du vill ha information om rekryteringsprocessen, HR- och kommunikationsansvarig Diana Bernelind, 08-5624 8720.

Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår vision att skapa ett tryggt och trivsamt boende för alla!
AB Upplands-Brohus logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
13 oktober 2024 (16 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

AB Upplands-Brohus är ett av Upplands-Bro kommun helägt bostadsföretag som hyr ut lägenheter, butiker och lokaler i Kungsängen och Bro.

Omsättning och fastighetsbestånd

Vi äger och förvaltar drygt 2 100 lägenheter och cirka 25 000 kvadratmeter lokaler. År 2023 omsatte vi omkring 246 miljoner kronor. Upplands-Brohus förvaltar även det av Upplands-Bro kommun helägda systerföretaget Upplands-Bro Kommunfastigheter AB. Kommunfastigheter äger kommunens verksamhetslokaler såsom skolor, förskolor, kontor och övriga lokaler om totalt 100 000 kvm. Samtliga lokaler finns i Kungsängen och Bro, Upplands-Bro kommun.