Hoppa till innehåll
AB Svensk Byggtjänst logotyp

Account Manager

Publiceringsdatum
23 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Vi söker dig som gillar att ge service på en hög nivå och som drivs av att kunden alltid ska få den bästa lösningen. I rollen som Account Manager lägger vi stor vikt vid din personlighet. Är du vetgirig, nyfiken och intresserad av försäljning så kan det här vara rollen för dig!

 

Om rollen

Som Account Manager på Svensk Byggtjänst har du en central roll i att utveckla och vårda våra kundrelationer. Du arbetar proaktivt för att både förstå våra kunders behov och erbjuda lösningar som hjälper dem att nå sina mål.

Några av dina arbetsuppgifter:

  • Skapa goda kundrelationer och bibehålla befintliga kunder genom att regelbundet ha kontakt, möten och uppföljningar, samt vid behov delta på event.
  • Identifiera affärsmöjligheter och driva försäljningsprocesser.
  • Samarbeta med det interna teamet för att säkerställa att kundernas behov och förväntningar överträffas.


Du rapporterar till chefen för Försäljning & Kundservice och samarbetar tvärfunktionellt i organisationen, närmast med vår Key Account Manager, Account Manager, Produktspecialist och Partner Sales Manager.  

 

Din bakgrund
Du har tidigare arbetat med någon typ av B2B-försäljning eller kundbemötande. Det är meriterande om du har erfarenhet från samhällsbyggnadssektorn.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen ser vi att du drivs av att kunden alltid ska få den bästa lösningen. Du ger ett professionellt intryck och förstår vikten av utmärkt service. Du är vetgirig, nyfiken och intresserad av försäljning och affärsutveckling.

 

Om Svensk Byggtjänst

Svensk Byggtjänst är Sveriges största kunskapsföretag inom samhällsbyggnadssektorn. Vi ägs av branschens ledande organisationer och jobbar varje dag mot en tydlig vision: ett hållbart samhällsbyggande i dag och för kommande generationer.

Sedan 1934 har vi samlat in, validerat, strukturerat och sålt den kunskap som behövs för att planera, konstruera, bygga och förvalta hus och anläggningar – ett arbete där hållbarhet i dag är helt centralt. Svensk Byggtjänst omsätter drygt 220 MSEK och har cirka 100 anställda.

 

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Svensk Byggtjänst med OnePartnerGroup Stockholm. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse och du kommer att ha din arbetsplats i centrala Stockholm, med möjlighet att arbeta på distans några dagar per vecka.

Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver? Då är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Josefine Blomkvist på josefine.blomkvist@onepartnergroup.se eller Christina Stenbeck på christina.stenbeck@onepartnergroup.se.

Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester för att vi ska kunna göra den bästa matchningen av kandidater.

Vi ser fram emot att höra från dig!
AB Svensk Byggtjänst logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
12 juli 2024 (7 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Oavsett om du letar efter ditt första jobb, är en erfaren specialist eller vill utvecklas som ledare kan vi hjälpa dig att hitta ett jobb som passar dig, antingen som anställd hos oss eller genom att du blir rekryterad till företag vi samarbetar med. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.