Hoppa till innehåll
EKO logotyp

Säljchef Eko Växjö

Sista ansökningsdag
01 november 2024 (60 dagar kvar)
Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Kontaktperson
Eko-Gruppen Hässleholm AB
Telefon
Ansök nu
2025 kommer Eko stormarknad tillbaka till Växjö!

Vill du vara med på resan att öppna en helt ny butik? Vi söker nu fyra ledare med passion för butiksförsäljning och som har förmåga och engagemang att göra shoppingen till en glädjefull upplevelse för våra kunder!
I vår butik kommer du tillsammans med tre andra säljchefer dela på ansvaret för varuflödet. Allt från beställningar till försäljning. För att trivas bör du ha en bred erfarenhet av försäljning och gillar att arbeta operativt. Bra rutiner och god ordning är förutsättningar för att lyckas väl.

Som säljchef rapporterar du direkt till butikschefen och ingår i butikens ledningsgrupp.

Som Säljchef i vår butik kommer du att spela en nyckelroll i att driva försäljningen och inspirera ditt team till att överträffa mål och förväntningar. Du kommer att ansvara för den dagliga driften, säkerställa att butiken alltid håller hög standard, och arbeta för att skapa en engagerande och motiverande arbetsmiljö.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Leda, coacha och utveckla medarbetare för att maximera försäljningen.
  • Analysera försäljningsresultat och implementera strategier för att uppnå och överträffa uppsatta mål.
  • Ansvara för butiksdriften, inklusive varuplacering, lagerhantering och kampanjgenomförande.
  • Säkerställa en hög nivå av kundservice och arbeta aktivt för att förbättra kundnöjdheten.
  • Rekrytera, utbilda och utveckla medarbetare.
  • Bidra till att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö.
Vi har varor inom följande kategorier:
  • Säsong ( Jul, trädgård, Blommor )
  • Hem ( kök, inredning, mm)
  • Dagligvaror ( Salong, grovkem, godisland, dricka)
  • Kläder & Leksaker
Vi söker dig som:
  • Har tidigare erfarenhet av ledarskap inom detaljhandel, gärna som säljchef eller butikschef.
  • Är resultatdriven och har en stark förståelse för försäljningsprocessen.
  • Har utmärkta ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter.
  • Är kundfokuserad och har ett stort engagemang för att leverera förstklassig service.
  • Har god förmåga att planera och organisera arbetet för att nå uppsatta mål.
  • Är flexibel, handlingskraftig och kan hantera ett högt tempo.
Vi har öppet 9-20 alla dagar. Kvällar och helger ingår som en naturlig del i arbetet. All personal hjälps åt för att skapa de bästa förutsättningarna för kundnytta vilket det innebär att all personal ska kunna hjälpa våra kunder i kassan vid behov.




Din ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 28 september 2024.

Tjänsterna avser heltid 40 timmar/vecka, tillsvidaretjänst som börjar med 6 månaders provanställning.

Tillträde i 3 februari 2025 eller enligt överenskommelse.

Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
EKO logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
01 november 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett av Sveriges största detaljhandelsföretag och hos oss kan du
arbeta med dagligvaror (på City Gross eller EKO), mode (på Glitter) eller heminredning (på Granit eller Duka) antingen i butik eller i någon av våra stödfunktioner som t ex design/sortiment, inköp eller administration i Sverige eller utomlands.

Bergendahls är ett decentraliserat företag där vi styr med värderingar och mycket grundläggande policies. Vi vill stimulera självständighet och entreprenörsskap, varför varje affärsområde själv anpassar sin verksamhet till det som bäst stimulerar deras affärer och medarbetare, men alltid med våra värderingar som en stabil grund.