Hoppa till innehåll

Materialhanterare till Siemens Enerygy

Publiceringsdatum
25 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vi söker en erfaren logistikmedarbetare som trivs med en varierad arbetsdag. I rollen som materialhanterare får du möjlighet att kombinera praktisk truckkörning med administrativa uppgifter i affärssystem. Om du lockas av en dynamisk arbetsmiljö och vill vara en del av ett engagerat team, läs vidare och skicka in din ansökan! Om företaget Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. På Siemens Energy arbetar 2600 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året. Dina arbetsuppgifter Som materialhanterare hos Siemens kommer ditt huvudsakliga ansvar att vara hantering av material och gods med hjälp av både skjutstativ- och motviktstruckar (5 Ton). Du kommer att arbeta med godsmottagning och godsavsändning samt säkerställa att materialhanteringen sker på ett säkert och effektivt sätt. Rollen kräver flexibilitet och förmåga att anpassa dig till olika arbetsuppgifter och arbetsmiljöer. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat: - Truckkörning, skjutstativ och motviktstruck - Godsmottagning - Avsändning - Materialutplock - Inventering - Registrering i SAP affärssystem Arbetstiden är förlagd på dagtid: - Måndag – torsdag: 07:00 – 16:00 - Fredag: 07:00 – 13:00 Din profil Vi söker en erfaren och flexibel materialhanterare med behörighet A1-4 och B1-4. Du har vana av att hantera både skjutstativ- och motviktstruckar samt har arbetat med godsmottagning och godsavsändning. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha: - Truckkort A+B - B-körkort (krav) - Erfarenhet av godsmottagning och godsavsändning - God datavana, inklusive MS Office - Svenska i tal och skrift - Flexibilitet och förmåga att arbeta som en lagspelare Det är meriterande om du även har: - Erfarenhet av att arbeta i SAP eller liknande affärssystem - Engelska i tal och skrift - Erfarenhet av att köra terminaltruck D2 Då tjänsten innefattar en betydande del administrativt arbete krävs det att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Som person är du positiv och har lätt för att samarbeta med dina kollegor. Ansökningsförfarande Startdatum för tjänsten är så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Anställningen börjar som ett konsultuppdrag, där du blir anställd av oss på Skill och arbetar som konsult hos vår kund. För rätt person finns mycket goda möjligheter till fast anställning hos kunden. Om du känner att denna tjänst passar dig, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Urvalet sker löpande, med hänsyn till semesterperioden. Vid frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på ben.saeang@skill.se. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
24 juli 2024 (24 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se