Hoppa till innehåll
SVENSKA KRAFTNÄT logotyp

Verksamhetssamordnare till Rättsavdelningen

Sista ansökningsdag
18 september 2024 (21 dagar kvar)
Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Svenska kraftnät har en nyckelroll i den pågående energiomställningen och söker nu dig som vill vara med och bidra till ett mer hållbart samhälle och framtid.

Svenska kraftnät söker verksamhetssamordnare till Rättsavdelningen och Chefsjuristfunktionen.

Om tjänsten

Vi söker nu dig som har erfarenhet av att vara samordnare inom juridisk verksamhet. Du ska fungera som ledningsstöd, ge generellt stöd inom verksamhetssamordning samt stödja avdelningens verksamhetsutveckling och digitalisering.
Du kommer att hantera olika frågor brett inom Rättsavdelningens verksamhetsområden och arbetar även nära Chefsjuristfunktionen.
Du drivs av att utveckla den växande verksamhetens administrativa stöd och strukturer samt vara med och stödja i den digitala utvecklingen.

I Rättsavdelningen ingår enheterna Systemjuridik, Verksjuridik, Investeringsjuridik och Registratur och arkiv.
Du kommer att rapportera direkt till avdelningschefen för Rättsavdelningen och ingå i avdelningens ledningsgrupp.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Möjlighet till visst distansarbete finns.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som verksamhetssamordnare kommer du att stötta Rättsavdelningen och Chefsjuristfunktionen med administrativt stöd av juridisk karaktär och övrigt administrativt stöd samt driva och samordna utvecklingsarbete.
Du kommer att självständigt driva, utreda, hålla samman och följa upp uppdrag
Tjänsten kommer även att innefatta följande uppgifter:
  • Att tillsammans med ledningsgruppen ansvara för Rättsavdelningens långsiktiga administrativa planering
  • Driva utvecklingsarbete och vara Rättsavdelnings representant i viss verksamhetsutveckling
  • Ha en aktiv roll i avdelningens strategiska verksamhetsplanering
  • Administrativt stöd (årsplanering, rapporter, konferenser, bokningar mm)
  • Hålla samman Rättsavdelningens information på bl.a. Intranätet
  • Ge stöd i avdelningens digitaliseringsaktiviteter
Tjänsten är ny och du får möjlighet att vara med och utforma rollen. Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom det breda arbetet inom Rättsavdelningen på en myndighet.

Om dig

Personliga egenskaper

Du är serviceinriktad och kvalitetsmedveten. Du skapar struktur och långsiktig planering i ditt arbete och du har lätt för att skapa nya relationer. Du tar egna initiativ och driver dina ärenden från start till klart. Du trivs med att hålla ihop det administrativa arbetet i en bred verksamhet i utveckling.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Skallkrav:

Lämplig akademisk utbildning.

Du ska även ha:
  • Erfarenhet av arbete som juridiskt administrativt stöd/samordnare i minst 3 år
  • Erfarenhet av arbete med att självständigt driva utveckling och förändring
  • Erfarenhet av administrativt stöd (årsplanering, rapporter, konferenser, bokningar mm)
  • God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande krav:
  • Arbete på myndighet, domstol, advokatbyrå, eller bolag, (t.ex. som controller)
  • Erfarenhet av arbete med regelefterlevnad (compliance)
  • Erfarenhet av arbete med processer och digitalisering
  • Erfarenhet av projekt-/uppdrags-/utredningsledning
Bra att veta
  • Tjänsten är placerad i Sundbyberg.
  • Möjlighet till distansarbete upp till 50%, när arbetet så tillåter.
  • Resor förekommer i begränsad omfattning denna tjänst.
  • Publiceringsdag: 28 augusti 2024.
  • Sista ansökningsdag: 18 september 2024.
  • Tjänsten är en tillsvidareanställning utan provtjänstgöring.
För mer information är du välkommen att följande personer;

Rekryterande chef, Maria Örtenholm, tel.nr. 010-350 93 20.
Ansvarig rekryterare, Lennart Jansson, tel.nr 010-350 91 49.
Fackliga representanter.
Annika Ingeborn, SACO, tel. 010-475 87 72..
Mikael Hedenheim, ST, telefon 010-475 84 68.

Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:

Lär känna oss på Svenska kraftnät
SVENSKA KRAFTNÄT logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
18 september 2024 (21 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Svenska kraftnät är ett statligt affärsverk som är systemansvarig myndighet för kraftsystemet i Sverige och som förvaltar och utvecklar Sveriges transmissionsnät för el. Svenska kraftnät är också elberedskapsmyndighet och tillsynsvägledande myndighet i frågor om dammsäkerhet samt tillsynsmyndighet för elförsörjningens säkerhetsskydd.