Hoppa till innehåll
SVENSKA KRAFTNÄT logotyp

Avtalssamordnare - Markåtkomst

Publiceringsdatum
19 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som avtalssamordnare erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige.

Hos oss på division Nät får du vara med att bygga ut och underhålla transmissionsnätet. För att möta samhällets behov behöver vi bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer per år. Ansök idag och få chansen att vara med och lysa upp Sverige!

Om tjänsten

Enheten Markåtkomst Mitt består av 9 delprojektledare och 8 administratörer (både anställda och konsulter) där administrationen är placerad i Sundbyberg. I tjänsten som administratör handlägger du dokumentation av inkomna avtal, fullmakter och förrättningshandlingar som genereras på berörda fastigheter samt annan dokumentation som uppkommer i samband med arbete med markåtkomstfrågor.

En arbetsdag kan innehålla följande arbetsuppgifter:
  • Administrera och genomföra utskick (exempelvis brev, kallelser, information och olika typer av avtal).
  • Framtagande av utbetalningsunderlag avseende ersättningar som sker i samband med markundersökning, markupplåtelse och andra avtalshandlingar.
  • Ta fram fastighetsägareförteckningar.
  • Posthantering.
  • Registrera handlingar (dokument) i Svenska kraftnäts ärendehanteringssystem W3D3, Alfresco, och markåtkomstsystemet LARS.
Här får du möjlighet att lära dig mer om markåtkomst och fastighetsrättsliga frågor från kunniga kollegor med specialistkompetens. Hela Svk är inne i en förändringsresa där alla medarbetare kommer behöva bidra till att vi når våra långsiktiga mål. Här får du chansen att utvecklas tillsammans med verksamheten och alla våra duktiga medarbetare.

Om dig

Vi letar dig som på ett lugnt och strukturerat sätt kan hantera arbetet i den föränderliga miljön vi arbetar i. Ramar och rutiner kan komma att ändras i och med den förändringstakt vi har, så du måste vara beredd att ibland ändra dina rutiner och skapa nya strukturer.

Vi arbetar väldigt samarbetsorienterat för att nå våra mål och vi förväntar oss ingenting mindre från dig. Även om du själv kommer behöver lösa många utmaningar du stöter på så välkomnas du här in till ett team som tillsammans jobbar för att lösa enhetens mål och utmaningar. Vi bygger verksamheten på lagspelare som har roligt tillsammans.

Du som söker bör ha minst 2 års relevant eftergymnasial utbildning alternativt gedigen relevant arbetslivserfarenhet av kvalificerad avtalshantering eller projektadministration.

Övriga krav för tjänsten:
  • Minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor och/eller energibranschen.
  • Minst 2 års erfarenhet av att registrera handlingar (dokument) i ärendehanteringssystem till exempel W3D3.
  • Minst 1 års erfarenhet av att handlägga juridiska dokument, till exempel Markupplåtelseavtal.
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
  • Mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst Word och Excel
Meriterande för tjänsten är:
  • Erfarenhet av infrastrukturprojekt eller fastighetsrättslig hantering.
  • Erfarenhet av dokumentationshanteringssystem (Alfresco, Sharepoint eller liknande).
  • Erfarenhet av diariehantering (W3D3, Platina eller liknande).
  • Erfarenhet av arbete i ekonomisystem och hantering/framtagande av betalningsunderlag (Unit4 Business World (UBW), Visma eller liknande).
Bra att veta
  • Tjänsten är placerad på vårt kontor i Sundbyberg.
  • Ej möjlighet till distansarbete.
  • Sista ansökningsdag är 2024-09-23. Vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan.
  • Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Vid frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Staffan Persson på 010-350 9435 alternativt staffan.persson@svk.se. För frågor kring rekryteringsprocessen går det bra att kontakta ansvarig rekryterare Carl Isaksson på carl.isaksson@svk.se. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:

Lär känna oss på Svenska kraftnät
SVENSKA KRAFTNÄT logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
23 september 2024 (28 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Svenska kraftnät är ett statligt affärsverk som är systemansvarig myndighet för kraftsystemet i Sverige och som förvaltar och utvecklar Sveriges transmissionsnät för el. Svenska kraftnät är också elberedskapsmyndighet och tillsynsvägledande myndighet i frågor om dammsäkerhet samt tillsynsmyndighet för elförsörjningens säkerhetsskydd.