Hoppa till innehåll
Svenska Dagbladet (SvD) logotyp

Marknadskoordinator

Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Svenska Dagbladet är ett välkänt och självklart dagligt nyhetsval för många. Vi når ut med vår kvalitetsjournalistik på flera olika sätt - genom sajt, nyhetsbrev, tryckt morgontidning och poddar. Nu letar vi efter en kollega som vill jobba i marknadsteamet med att operativt driva och utveckla SvD:s område för nya intäkter. 

SvD Nya affärer är vårt affärsområde för att hitta och driva nya intäkter. Här finns bl a SvD accent, SvD butik och SvD Vinklubb. Våra affärer växer stadigt men för att vi ska kunna öka ännu mer behöver vi ta nästa steg för att utveckla vår digitala marknadsföring mot nya och befintliga kunder. 

Vad vi letar efter

Som marknadskoordinator för SvD nya affärer har du ett operativt ansvar för att ta fram och koordinera vår marknads- och kundkommunikation i olika kanaler samt optimera våra kampanjer så att de levererar bästa resultat. Du ansvarar för våra webbshoppar och samarbetar med såväl externa partners som med flera olika delar av företaget för att nå och överträffa våra mål. 

Som marknadskoordinator kommer du att

  • Ta fram och genomföra marknadsföringsaktiviteter på vår sajt, i mejlutskick och andra, främst digitala, kanaler.
  • Ha daglig koll på hur olika marknadsföringsytor och aktiviteter levererar i resultat samt att vid behov genomföra åtgärder för att förbättra dem t ex avseende innehåll, kanal och målgrupp.
  • Ansvara för produktion av våra mailutskick och vara experten i vårt Marketing Automation verktyg (Braze).
  • Uppdatera och utveckla våra webshoppar (SvD accent, SvD butik mfl).
  • Ha ett nära dagligt samarbete med affärsområdesansvarig för Nya affärer samt löpande kontakt med samarbetspartners om marknadsföringsmaterial. 

Vad vi erbjuder dig

En positiv arbetsplats i en spännande mediekoncern där fokus ligger på att utveckla affären och att bryta ny mark i en bransch under omvandling. Vi har en nyfiken och köpstark målgrupp som ständigt vill utvecklas med nya kunskaper och upplevelser. För att möta det utmanar vi gamla sanningar, värdesätter nya idéer och testar gärna nya lösningar som kan bidra till att nå mål. 

Vi söker dig som

  • Är i början av din karriär men har troligtvis ett par års arbetslivserfarenhet.
  • Är strukturerad och kan ha överblick över många olika aktiviteter samtidigt.
  • Skriver god svenska, har bra känsla för bild, van vid att arbeta i och lära dig nya system och verktyg.
  • Kan tolka siffror och kan omsätta insikter i hypoteser och försäljningsaktiviteter.
  • Tror på kraften i att lösa problem tillsammans och tar hjälp från kollegor och ett team.

Det är meriterande om du har en bakgrund inom marknadsföring, försäljning eller e-handel - antingen genom utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet, med ett brinnande intresse för att uppnå resultat i digitala kanaler.

Vi tror att du arbetat i ett par år med digital marknadsföring, försäljning och CRM på till exempel ett mediebolag eller en e-handlare. 

Teamet 

Vi är ett team på sex personer som alla brinner för varumärkesutveckling och marknadsföring. Jag som leder teamet är engagerad, resultatorienterad och tror på samarbete mellan olika team och kompetenser. I rollen som Marknadskoordinator finns utrymme att växa med ett eget mandat och möjligheter att testa sig fram för att nå bästa resultat.

Hur du kommer att jobba

SvD är en del av Schibsted Media där också Aftonbladet ingår. Vi har ett stort levande kontor tillsammans med våra kollegor på Västra Järnvägsgatan i Stockholm. Vi gillar att vara på plats men tillämpar ett hybridarbetssätt med en fördelning av arbetsdagarna på kontoret och på hemmakontoret.

Du kommer att tillhöra SvD:s Brand & Strategy-team och rapportera till mig, Karin Nilsson, som ansvarar för teamet. I det dagliga arbetet arbetar du tillsammans med Johanna Molander som är affärsområdesansvarig för SvD Nya Affärer.

Urvalsarbetet för denna rekrytering kommer pågå löpande och rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan!

Svenska Dagbladet (SvD) logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
15 september 2024 (25 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Svenska Dagbladet gör kvalitetsjournalistik inom områdena nyheter, näringsliv, kultur och opinion. Vi vill ge våra läsare fler perspektiv och fördjupad kunskap så att de kan bilda sig en egen uppfattning och fatta väl underbyggda beslut. Svenska Dagbladets vision är ett samhälle där en oberoende och granskande journalistik stärker demokratin.

Vi som jobbar på Svenska Dagbladet tar vårt demokratiska uppdrag på stort allvar och är stolta över vår kvalitetsjournalistik. Här omges man av ambitiösa personer med stor och bred kompetens. Alla anställda förväntas dels ta stort eget ansvar, dels samarbeta prestigelöst med kollegor.