Underwriting Assistant sökes till internationellt företag!
Publiceringsdatum
20 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Är du noggrann och strukturerad med ett öga för detaljer? Vill du arbeta i ett internationellt företag? Då har vi tjänsten som administratör för dig!
Information om uppdraget:
Vår kund är verksam inom försäkringsbranschen och arbetar på internationell basis. Nu söker vi för kunds räkning dig som vill arbeta som Underwriting Assistant/administratör. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer dels omfatta:
- Administration/BackOffice
- Skatteberäkningar
- Utfärda försäkringsbrev
- Fakturering
- Skicka offerter
Uppdraget innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting men arbetar hos vår kund på deras kontor i centrala Stockholm. Tjänsten är på heltid som beräknas starta omgående och är ett behov tillsvidare. Arbetstiderna är 09-17 där möjlighet till flex finns.
Detta söker vi:
Vi söker dig som har en eftergymnasialutbildning gärna inom ekonomi eller liknande. Det är meriterande om du har något års arbetslivserfarenhet inom finans- eller försäkringsbranschen.
Vi söker dig som är noggrann, analytisk och ordningsam med öga för detaljer. Du är självgående och driven i ditt arbete, du klarar av att planera och strukturera ditt arbete på ett självständigt sätt. Det är viktigt att du har förmågan att hantera många bollar i luften och kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Du är organiserad och strukturerad.
Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel och Outlook. Det är ett krav att du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift då du på kontoret pratar svenska men koncernspråket är engelska.
Låter det här som en tjänst för dig? Sök då tjänsten redan idag!
Information om uppdraget:
Vår kund är verksam inom försäkringsbranschen och arbetar på internationell basis. Nu söker vi för kunds räkning dig som vill arbeta som Underwriting Assistant/administratör. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer dels omfatta:
- Administration/BackOffice
- Skatteberäkningar
- Utfärda försäkringsbrev
- Fakturering
- Skicka offerter
Uppdraget innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting men arbetar hos vår kund på deras kontor i centrala Stockholm. Tjänsten är på heltid som beräknas starta omgående och är ett behov tillsvidare. Arbetstiderna är 09-17 där möjlighet till flex finns.
Detta söker vi:
Vi söker dig som har en eftergymnasialutbildning gärna inom ekonomi eller liknande. Det är meriterande om du har något års arbetslivserfarenhet inom finans- eller försäkringsbranschen.
Vi söker dig som är noggrann, analytisk och ordningsam med öga för detaljer. Du är självgående och driven i ditt arbete, du klarar av att planera och strukturera ditt arbete på ett självständigt sätt. Det är viktigt att du har förmågan att hantera många bollar i luften och kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Du är organiserad och strukturerad.
Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel och Outlook. Det är ett krav att du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift då du på kontoret pratar svenska men koncernspråket är engelska.
Låter det här som en tjänst för dig? Sök då tjänsten redan idag!